Kdo by čekal nějakou velkou oslavu, hemžení lidí a velkolepé ohňostroje v ulicích Buenos Aires, byl by zklamán. Slaví se zde sice již od rána, ale převážně v klubech a restauracích.
Já jsem slavil příchod roku 2010 hned dvakrát a to kvůli časovému posunu čtyř hodin. Jednou po telefonu s rodinou a podruhé se slovenským týmem (motocyklovým jezdcem Štefanem Svitkem), kvůli kterému zde vlastně jsem.
Deník Ivo Kaštana |
Slavnostní startovní ceremoniál vypukl kolem třetí hodiny místního času (19 hodin v ČR), na starovní rampu vyjely nejprve čtyřkolky a motocykly podle startovních čísel v obráceném pořadí.
V samotném Buenos Aires na náměstí pod obeliskem bylo o poznání méně lidí, než loni, zato téměř celou více než 317 kilometrů dlouhou trasu do města Colon lemovaly davy diváků. Mávají a chtějí podpisy po všech, kdo mají nalepené startovní číslo.
I když byla páteční etapa pouze spojovací a vedla po silnicích, nebyla pro závodníky nikterak jednoduchá. Museli se probít davy fanoušku a plně se koncentrovat na to, aby někdo neskončil pod koly jejich automobilů či kamionů. V závodních vozech není žádná klimatizace a teploty jsou zde poměrně vysoké, takže cesta je navíc velmi únavná.
Pak nás čekal první bivak, první noc ve stanu. V sobotu už to vypukne naplno. Etapa bude částečně odlišná pro motocykly a automobily s kamiony. Motocykly budou mít trasu o něco kratší, i když charakter terénu bude stejný. Nouze nebude o prach a to je patrně hlavním důvodem rozdělení tras.
Ivo KaštanKouzlo dálkových rallye objevil po 15 letech závodění v motokrosu, enduru, kartingu a formuli 1600 při Master rallye Paříž - Peking 95. |