Není tu coby tuctový jezdec. "Poté, co vyhrál Týden Coppiho a Bartaliho i závod Kolem Kölnu, se stal pro tým NetApp talismanem," píší cyclingnews.com. Bárta se rozchechtá, když mu to ocituju. "Cože? Já a talisman?"
Byl to on, kdo pro mladou německou stáj, slavící letos teprve 4. narozeniny, zařídil první vítězné "zářezy" v její historii. Sportovní ředitel Jens Heppner oceňuje jeho ofenzivní styl závodění. Ba co víc: "Jan mi připomíná fyzickými dispozicemi i posedem na kole Jana Ullricha," tvrdí.
NetApp čelil kritice italských médií, že dostal divokou kartu pro Giro místo italské stáje Acqua e Sappone, za niž závodí slavná jména Garzelli a Di Luca. "Chceme se proto co nejvíc zviditelnit. To je naše strategie," říká Bárta.
Lídrem pro celkové pořadí bude místo zraněného Königa polský cyklista Huzarski, ale Bárta je mistrem časovek i rváčem, jenž se cpe do úniků. "Kolem Kölnu jsem ho konečně dotáhl do vítězného konce, to mě psychicky zvedlo." Po prozkoumání zahajovací časovky Gira v Herningu ji charakterizoval: "Technická, hodně zatáček. Ale když jsem připravený, zatáčky mi nevadí. Únava z etap Kolem Trentina je snad už pryč."
Boji proti chronometru je Giro orámované, 27. května vyvrcholí časovkou v Miláně. "No jo, ale před ní už můžete být úplně hotoví. Záleží na tom, jestli a v jakém stavu přežijete hory."
Mezitím uplynou tři týdny a právě délka závodu je pro Bártu největší neznámou. "Se špičkovými cyklisty, kteří Giro jedou, už dva roky závodím. Zato ty tři týdny budou nálož. Vždyť nejdelším závodem, jaký jsem zatím jel, bylo desetidenní Tour de l’Avenir."
Aby měli borci NetAppu při své zkoušce ohněm co nejlepší zázemí, pronajali jim šéfové nový týmový autobus. "Místo jedné sprchy v něm máme dvě," těší Bártu.
Rozrostl se i realizační tým. Tvoří ho nyní 1 manažer, 2 sportovní ředitelé, 3 mechanici a 4 maséři.
Dnes po poledni zaparkují v Herningu, odpoledne čeká prvních 9 z 3 476 kilometrů Gira. "Svůj cíl pro prolog si nechám pro sebe. Aby se splnil," říká Bárta.