Všechny dosavadní závody relativně lehce vyhráli Němec Christian Glasel nebo Španěl Joaquin Folch na Brabhamech BT49 týmu Kumschick. Po úvodu v Hockenheimu a Barceloně nastoupilo pole vozů ročníků 1966-1985 v polovině června poprvé v italském Misanu.
Jižně od Rimini využil barcelonský podnikatel Joaquin Folch nepřítomnost svého kolegy Glasela na výbornou. Vystartoval z pole-position, ihned převzal vedení a rychle si vybudoval náskok, který udržel po celých 18 kol do cíle. Jeho druhému vítězství za sebou nezabránila ani porouchaná spojka.
Tak, jako v Hockenheimu a Barceloně byly nejvážnějšími soupeři jeho Parmalat-Brabhamu oba Williamsy Petera Sowerbyho a Richarda Eyreho. V Itálii jim na vítěze ale scházelo 13 sekund.
Měsíc později měl Christian Glasel „zase jednou čas na závodění“ a v belgickém Spa nastoupil stylem „přišel, viděl a vyhrál“. V tréninku se ještě dokázal prosadit Folch. Glasel byl pouze o 0,3 vteřiny pomalejší a oba černobílé vozy tvořily první startovní řadu.
Po deseti kolech na obtížné ardenské trati oba favority dělilo 5,5 vteřiny, tentokrát to ovšem byl Glasel kdo po Hockenheimu vyrovnal v počtu vítězství na 2:2.
Zajímavý souboj se vyvinul i o třetí místo mezi Sowerbym a Arrowsem A4 Hubertuse Bahlsena. Švýcarova Alfa Romeo má rozbitý motor a proto opět nasazuje konkurenceschopnější arrows, což mistrovství jistě prospěje. Za malou chybičku v Bus Stop-šikaně ale zaplatil draze a dojel jen čtvrtý.
Za zmínku jistě stojí i pěkné šesté místo Rowlanda Kinche, který se konečně vyhnul technickým těžkostem a dovedl svůj Warsteiner-Arrows A1 z roku 1979 na pěkné šesté místo ještě před mnohem modernějšími vozy.
Výsledky:
Misano Spa-Francorchamps
1. Joaquin Folch, Brabham BT49C 1. Christian Glasel, Brabham BT49D
2. Peter Sowerby, Williams FW07C 2. Joaquin Folch, Brabham BT49C
3. Richard Eyre, Williams FW08 3. Peter Sowerby, Williams FW07C
4. Steve Hartley, Arrows A6 4. Hubertus Bahlsen, Arrows A4
5. Dan Collins, Lotus 91 5. Steve Hartley, Arrows A6
6. Dave Abbott, Ensign N180 6. Rowland Kich, Arrows A1