A jak ukázal první rok života nové série, v tomto případě se organizátoři trefili do zájmu týmů i sponzorů. Seriál byl vypsán jako mistrovství Evropy a sestával z desíti dvouhodinových závodů, konaných vždy po dvou na jednom okruhu.
Již při premiéře v britském Silverstonu se na startovním roštu sešlo nevídaných 46 posádek a nejinak tomu bylo i na dalších závodech. Nebývale pestrá byla i paleta zúčastněných vozů. Na startu se objevily vozy světoznámých značek - Maserati, Aston Martin, Corvette, Porsche, Lamborghini, Ascari, Ferrari, Viper a Lotus.
Přestože byl šampionát určen především pro neprofesionální jezdce, bylo možno ve startovních listinách najít i známá jména, např. bývalých pilotů F-1 Tiffa Needella a Lorise Kessela či vítěze 24 hodinovky v Le Mans Klause Ludwiga.
Již při zrodu se v šampionátu objevili i zástupci českého motoristického sportu. Především to byl Jaromír Jiřík, který pilotoval Lamborghini Gallardo GT3, se kterým také vybojoval první mistrovské body. K němu se v poledním závodě ještě přidal Adam Lacko a společně si vyzkoušeli vůz Corvette.
Nečekanou odezvu získal seriál i u diváků. Ostatně není divu, vždyť kdo viděl smečku těchto divokých vozů, ženoucích se ve třech řadách vedle sebe do slavné šikany Bus Stop na okruhu ve Spa-Francorchamps, asi na tuhle podívanou hned tak nezapomene. A divácký zájem je vždy klíčem k úspěchu. Nese s sebou totiž logicky i zájem médií a hlavně sponzorů.
Letošní druhý ročník to jen potvrzuje. Na start úvodního závodu, který o víkendu bude hostit okruh Silverstone, se postaví více než padesátka vozů a mezi nimi i další novinky : Jaguar, Ford a Aero. Ty tak jen znovu potvrzují stoupající popularitu celé soutěže.
Ostatně odezvu nový seriál získal i v České republice a domácí jezdci nebudou na startu chybět ani letos. Jaromír Jiřík se dohodl s týmem S-Berg Racing a před několika dny již svůj nový vůz testoval na okruhu v Brně.
"S testy jsem docela spokojen, i když vždy to může být ještě lepší," komentoval Jiřík první svezení novým vozem. "Rád bych letos dosáhl nějaký lepší výsledek. Soustředím se proto pouze na tento seriál a doufám, že nebudu muset střídat spolujezdce tak jako v loňském roce. Pokud se mi bude dařit, tak bych se snad mohl s Lambem svézt i v některém závodě světového mistrovství."
Letos mu v jeho snažení bude pomáhat i nová česká naděje – Erik Janiš. Teprve devatenáctiletý olomoucký jezdec si s vozem o výkonu 520 koní již zazávodil o uplynulém víkendu v Jarní ceně Brna a vedl si dobře. S oběma vozy, které stáj na Masarykově okruhu nasadila, jezdil nejrychlejší časy a v cíli tříhodinového závodu skončil nakonec na desátém místě.
"Konkurence v Anglii je neuvěřitelná, přesto si myslím, že bychom s Járou Jiříkem nemuseli být bez šancí na přední umístění. Cítím se výborně a startu se nemůžu dočkat," prohlásil Janiš.
Další českou posádkou na startu budou Jiří Skula a Martin Matzke. Ti nastoupí za německou stáj Martini Callaway Racing se stříbrným vozem Corvette Z06R GT3.
K prvnímu dvouhodinovému závodu startují jezdci evropského seriálu již v sobotu a v neděli odpoledne seriál pokračuje na stejném okruhu druhým závodem.
Kalendář mistrovství Evropy 2007
6. května – Silverstone (Velká Británie)
20. května – Bukurešť (Rumunsko)
24. června – Monza (Itálie)
23. září – Brno (Česká republika)
10. listopadu – Dubaj (SAE)