"Nevadí mi, že ho nepotkám. Fotbal není zrovna mým oblíbeným sportem," mávl rukou Kopecký. "Když už si mám vybrat kolektivní sport, dám přednost hokeji."
Ronaldo pochází ze Santo Antónia, co je předměstí madeirské metropole Funchalu. V ní má centrum dnes začínající Rali Vinho da Madeira, osmý díl Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Tovární jezdec Škody Motorsport, jako obvykle startující s navigátorem Petrem Starým, chce v asfaltové soutěži nahradit výpadek z předchozího závodu. Na šotolině na Azorských ostrovech vedl, ale tři kilometry před cílem poslední rychlostní zkoušky havaroval.
"Přesně jsme neviděli zatáčku a tím vznikla chybka," vrací se ke zbytečnému výpadku. "Mrzelo mě to, ale už nemá smysl ohlížet se za sebe."
Dobře ví, co říká. Je před ním totiž důležitá fáze sezony. Možná nejdůležitější. Následující tři podniky IRC se jedou na asfaltu, tedy na Kopeckého oblíbeném povrchu. Český pilot dostane skvělou šanci zaútočit na celkové prvenství. Po sedmi podnicích z dvanácti je druhý, na týmového kolegu Juha Hänninena ztrácí 9 bodů.
"Samozřejmě myslíme na titul, ale vzhledem k systému je šampionát pořád otevřený," připomněl Kopecký způsob bodování. Do celkového pořadí se počítá sedm nejlepších výsledků, oba jezdci mladoboleslavské stáje bodovali šestkrát. A odepsaní nejsou ani další piloti, přestože už mají výraznější ztrátu.
Asfalt Kopeckému vyhovuje, jenže na Madeiře se musí vypořádat s neznámým prostředím. Na tomto ostrově ležícím blíže Africe než Evropě nikdy nestartoval. Trať poznával při tréninku a z televizních záběrů z předchozích ročníků.
"Podél trati jsou rozkvetlé keře, nejde přes ně nic vidět, Takže znalost trati bude mnohem důležitější než třeba na Barumce," upozornil. "Jede se po širokých a hezkých cestách. Abyste dosáhli na dobrý čas, musíte využít celou šíři vozovky."
Taktiku podřídí tomu, jak pojedou Brit Kris Meeke a domácí Bruno Magalhaes v peugeotech. Vedle Hänninena jsou jeho největšími konkurenty v boji o titul.
"Oba to tady znají, budou pekelně rychlí. Přesto je zkusíme porazit," slíbil Kopecký.
Jeho výhodou je, že na asfaltu dokáže zabrat i na neznámé trati. Loni vyhrál Rallye Principe de Asturias a letos na Kanárských ostrovech, přitom na obou soutěžích startoval poprvé. Vyjde to i na ostrově proslulém legendárním vínem?