Za krásného slunečného počasí se na francouzském okruhu odehrála téměř tříhodinová bitva. Skončila prvním letošním úspěchem týmu GLPK Carsport i americké značky. Posádka Hezemans, Kumpen a Longin s vozem Corvette C6R projela cílovou čarou pouhé tři sekundy před stejným vozem týmu PSI posádky Menten a Belloc.
Třetí dorazila do cíle dvojice Biagi, Davies s Maserati MC 12 týmu Vitaphone. Pro ně však měl výsledek hořkou příchuť. Ještě před začátkem závodu při nájezdu na startovní rošt se Biagi srazil s jedním z vozů slabší třídy GT2, což znamenalo neplánovanou cestu do boxů.
"To je hrozné, závod jsme mohli vyhrát," hořekoval Biagi. "Byl jsem nešťastný. Během těch několika málo minut jsem si už myslel, že závod je pryč, ale mechanici předvedli neuvěřitelný výkon. Musím jim moc poděkovat. V neuvěřitelně krátkém čase vyměnili závěs zadních kol a dali nám tak ještě příležitost vrátit se na dráhu."
Jeho spolujezdec Davies byl však o poznání spokojenější. "Třetí místo dobrý výsledek. Chystal jsem se jít právě na start, když jsem uviděl Thomase přijíždět s vozem zpět do boxů. To bylo skutečně překvapení! Vůz byl hodně poškozený, ale tým předvedl skvělou práci," řekl Davis.
Dvojice Corvett dominovala závodu již od počátku. Nejlepší startovní pozici si vybojovala posádka týmu PSI před druhým Maserati z týmu Vitaphone. Jejich kolize a následný start z boxů však uvolnil prostor třetímu v řadě, kterým byl právě vůz Corvette týmu GLPK. Hned po startu se tak oba stroje pustily do téměř tři hodiny trvajícího souboje, při kterém se vzájemně střídaly ve vedení závodu.
Za jejich zády se startovním polem probojovávala posádka nešťastného maserati, až se po hodině nastálo usadila na třetí pozici. To však již vedoucí dvojice měla dostatečný náskok a bylo tedy zřejmé, že o vítězi se rozhodne pouze mezi nimi. Definitivní rozhodnutí nakonec přinesla zastávka v boxech hodinu před koncem závodu, kterou lépe zvládla posádka týmu GLPK.
"Když jsem předával vůz Kumpenovi, mechanici zvládli zastávku skvěle. Vyhráli jsme tím závod. Musím týmu poděkovat, předvedl fantastický výkon," prohlásil Longin.
Střídající Kumpen tak získal výhodu, kterou si udržel do 87. kola, kdy po ujetí 500 km šachovnicový prapor závod ukončil.
"Je vždy skvělé, když vyhrajete, ale dnes výhra chutná obzvlášť. Měl jsem dobrý začátek, i přes 40 kg zátěže," radoval se Hezemans. "Snažil jsem se dostihnout Mentena a to se mi povedlo. Dokonce jsem ho předjel. Byl jsem ve vedení asi 10 kol, ale pak zas předjel on mě. Byla to krásná bitva, několikrát mě předjel a já jsem mu to zas vrátil."
"Okruh corvetám seděl, ale opravdu nevím proč. Obvykle nám totiž vyhovují hrbolatější tratě, ale tady je dráha jako kulečníkový stůl! Měli jsme výhodu, že Michelin tady hodně testuje, tak jsme vybrali dobrou sadu pneumatik. A pak odvedli čistou práci mechanici," hodnotil Kumpen.
Protagonisté seriálu MS vozů GT zůstávají ještě ve Francii, další závod mistrovství se uskuteční 3. září na okruhu v Dijonu.
Výsledky:
1. Longin, Kumpen, Hezemans (Corvette C6R) 2.50:04.1 hod., 2. Menten, Belloc (Corvette C6R) -3.325 vt., 3. Davies, Biagi (Maserati MC12 GT1) -1:18.5 min, 4. Wendlinger, Peter (Aston Martin DBR9) -1:30.1, 5. Gollin, Babini (Aston Martin DBR9), 6. Deletraz, Piccini (Aston Martin DBR9), 7. Bartels, Bertolini (Maserati MC12 GT1), 8. Bert, Montermini (Saleen S7R) všichni -1 okruh, 9. Kinch, Kirkaldy (Ferrari 430 GT2) -4 okruhy, 10. Franchitti, Mullen (Ferrari 430 GT2) -4 okruhy, ...18. Konopka, Rosina (SR, Porsche 996 GT3 RS, GT 2) -9 okruhů.
Průběžné pořadí jezdců GT1:
1. Michael Bartels 45 bodů, 2. Andrea Bertolini 45, 3. Jean-Denis Deletraz 38, 4. Andrea Piccini 38, 5. Sascha Bert 32, 6. Jarek Janiš 31, 7. Fabio Babini 28, 8. Jos Menten 27, 9. Bert Longin 24, 10. Anthony Kumpen 24, ...27. Jan Charouz 8, 28. Tomáš Enge 8.
Průběžné pořadí značek GT1:
1. Aston Martin 92 body, 2. Maserati 65, 3. Corvette 41, 4. Saleen 33, 5. Lamborghini 3.
Průběžné pořadí jezdců GT2:
1. Matteo Bobbi 41 bod, 2. Jaime Melo 41, 3. Mika Salo 40, 4. Rui Aguas 40, 5. Nathan Kinch 30, 6. Andrew Kirkaldy 30, 7. Tim Mullen 22.5, 8. Emmanuel Collard 21, 9. Luca Riccitelli 21, 10. Tim Sugden 21, 11. Iradj Alexander 21.
Průběžné pořadí značek GT2:
1. Ferrari 153 bodů, 2. Porsche 53,5, 3. Spyker 10, 4. Panoz 4.