Závodiště, které se nachází nedaleko Magdeburgu, by mělo charakteristikou vozům Chevrolet Lacetti WTC vyhovovat a tým proto očekává, že se mu podaří potvrdit nastoupený trend z Anglie.
Bodové skóre by si rád vylepšil především Robert Huff, který závod v Brands Hatch nedokončil. Tým měl původně naplánované testování na dráze v Pembrey, ale z důvodu deštivého počasí ho nakonec odvolal.
"Myslím, že máme již dostatek údajů o chování našich vozů v deštivých podmínkách," prohlásil šéf týmu Chevrolet Mark Busfield. Narážel tím na počasí posledních dnů. "Využijeme naše nastavení z loňského roku a doplníme je pouze o aktuální data z posledních závodů. Bude to ale těžší než v Brands Hatch, protože naši konkurenti v Oscherslebenu hodně testovali a Alain Menu bude mít velkou handicapovou zátěž."
Jedním z největších konkurentů chevroletů jsou vozy stáje SEAT. Ty v posledních závodech stále častěji dokazují stoupající výkonnost. I díky tomu se španělská automobilka nyní ocitla na čele v průběžného pořadí hodnocení značek.
A kavalérie továrních jezdců seatu ve složení Gabriele Tarquini, Rickard Rydell, Jordi Gené, Petr Terting, James Thompson včetně průběžného leadera šampionátu Yvana Mullera učiní i o víkendu vše pro udržení vybojovaných pozic. Pomoci jim v tom má i nasazení sedmého vozu, do kterého usedne čerstvá posila - třiadvacetiletý německý jezdec Florian Gruber.
Velkým konkurentem, ale bude též domácí značka BMW, jejíž jezdci se budou snažit atakovat přední příčky šampionátu. Na okruhu v Oscherslebenu jezdci bavorské automobilky mnohokrát testovali a zkušenosti budou chtít zúročit i ve vlastním závodě.
Svoje dosavadní smolné působení v MS chce napravit také italská Alfa Romeo. Jejím jezdcům se, především v posledních závodech, vůbec nedařilo a případný další neúspěch by již znamenal další výrazný propad v průběžné klasifikaci.