Čtyřiadvacetiletý Čech se hlavně sžíval s monopostem F1 a zvykal si na odlišné jízdní vlastnosti při použití různých směsí pneumatik. Ve čtvrtek bude řídit už podle původního plánu formuli týmu Lotus Renault, kde druhým rokem působí jako testovací a rezervní jezdec.
Za nejrychlejším pilotem dne Jeanem-Erikem Vergnem z Red Bullu zaostal Charouz o více než šest sekund, dosáhl ale lepšího času než Francouz Nathanaël Berthon, s kterým se o testování v Hispanii dělil. Charouz ujel 56 kol, tedy o jedno více, než měří Velká cena Abú Zabí, program testování narušila jen preventivní výměna motoru.
"Nikdy jsem neviděl nikoho takhle rychle vyměnit motor," uvedl Charouz na svém webu. "Mým hlavním problémem je maximální využití nových pneu. Byla to velmi dobrá zkušenost, s přibývajícími koly jsem se cítil v monopostu lépe. Začal jsem využívat i různé doplňky jako třeba DRS (systém nastavování zadního přítlačného křídla), které jsem neměl šanci v minulosti si vyzkoušet. Ve formuli 1 musíte dělat najednou mnoho věcí a je dobré, že jsem si na to dnes mohl začít zvykat," konstatoval Charouz.