Přitom na problémy s organizací poukazoval Charouz již před odletem do Asie. "Skutečnost však předčila očekávání," přiznal.
"Již na první pohled jsem byl přesvědčen, že ona inkriminovaná vracečka nepůjde projet. A první trénink to potvrdil," popisoval problémy. "Čistě matematicky, v ideální stopě a při perfektních podmínkách by to určitě šlo, ale při závodě..." pomyslně máchá rukou nad tratí v Pekingu.
"Ta trať byla vůbec hodně nebezpečná," přidává se jezdec Tomáš Enge. "Byla extrémně hrbolatá s minimálními možnostmi k předjíždění. Také s bezpečnostními opatřeními to nebylo ideální. Například jsme nikde neviděly jeřáby."
Jaký div, že zmatků si účastníci užili více než dost. První trénink byl zrušen po pár minutách. "V noci zkrátili trať a udělali otočku jinde, jenže jim zase začala vypadávat víka od kanálů," již s neskrývaným úsměvem vzpomíná Charouz.
Po konzultacích tak byla zrušena kvalifikace. Na všechny problémy doplatil především druhý český závodník Jarek Janiš. "Byl chudák, zajel necelá dvě kola," litoval manažer. "Až jsme si z něho dělali legraci, že letěl osm tisíc mil kvůli kolu a půl."
Samotný závod českému týmu docela vyšel. "Byla to loterie," popisoval Tomáš Enge. "Všichni jsme udělali maximum pro dobrý výsledek, rozhodovala strategie a v ní jsme to malinko prováhali," přiznal. O co šlo?
"Čekali jsme do poslední možné chvíle na zastávku v boxech," popisoval Charouz. "Těsně před výjezdem z boxů však Tomáše předjely dva vozy, kdybychom jeli do boxů o půl minuty dřív, byli jsme nakonec čtvrtí."
V závěru již na vylepšení šestého místa nebyl prostor. "Jel jsem za Jihoafričanem, dvakrát jsme se dotkli, ale předjíždět opravdu nešlo. Navíc on jel opravdu dobře, moje útoky dokázal ustát," sportovně uznal Enge.
Šestým místem v Číně si vybojoval český tým pět bodů do klasifikace národů. V průběžném pořadí mu patří sedmá příčka, ale pouze osm bodů za vedoucím týmem.
"Pro všechny to byl těžký víkend a nakonec jsme s naším výsledkem spokojeni. Vždyť to nebyl ani závod, ale nepovedená show, všechno to připomínalo spíše kasíno," uzavírá ohlédnutí Charouz.
Na závěr ještě přidal perličku. "Číňané se nám po závodě omlouvali a prosili nás, ať o těch problémech nikde nemluvíme!"
Uspěl i s porouchanou převodovkouVelmi dobrý výkon podal český jezdec Tomáš Enge. Nejen, že dovezl české barvy na bodované šesté příčce. V průběhu závodu se musel vypořádat s technickými problémy. "Při jízdě za zpomalovacím vozem mi přestala řadit dvojka," popsal problémy. "To nebylo příjemné, protože většina zatáček na trati se jezdí právě na dvojku." Po zbytek závodu si proto musel Enge vystačit s jedničkou nebo trojkou. "Tento problém nepostihl jenom mě, ale i jiné závodníky, já jsem naštěstí dojel. Našel jsem si v zatáčkách určitý rytmus, kterou projet na jedničku a kterou na trojku." Pro výkony svého svěřence měl šéf týmu Antonín Charouz jen pozitivní slova. "Zatím musím Tomáše pochválit. Ještě neudělal žádnou chybu. I na těžké trati v Pekingu zajel několik velmi rychlých kol a udržel kontakt se špičkou." |