Dva týdny po Oscherslebenu se mohou evropští fandové mistrovství světa cestovních vozů přijet podívat na poslední závody letošní sezony na starém kontinentu. Z Imoly se totiž kolotoč WTCC přesune do Japonska a Macaa.
Skoro pětikilometrový okruh nedaleko Boloni prodělal důkladnou rekonstrukci, a tak od loňska znovu hostí prestižní šampionát.
Mimochodem, na Imole zatím platilo, že co závod, to jiný vítězný vůz. V roce 2005 tady vyhrál Fabrizio Giovanardi na Alfě Romeo 156, ve druhém závodě se pak radoval Dirk Müller s BMW 320i. Loni se zde poprvé a pravděpodobně také na dlouhou dobu naposled z vítězství radovala Honda. Sedmatřicet tisíc fanoušků tady nejprve vidělo radost konečného šampiona Yvana Mullera na seatu, ve druhém závodě pak zvítězil James Thompson na accordu.
Letos bude mít tento Brit šanci úspěch zopakovat, k dispozici bude mít ale jiné červené auto – Ladu Prioru. Ruský tým plánuje nasadit úplně nový podvozek s plochou podlahou, Thompson tak možná znovu překvapí. Do karet mu stejně jako před rokem bude hrát kompenzační systém, který znovu odlehčí lady, benzinové seaty a BMW Alexe Zanardiho se sekvenční převodovkou o 20 kilogramů oproti normálu.
To zbylé trio aut – Chevrolet Cruze, BMW 320si s manuální převodovkou a Seat Leon TDI – poveze na sedačce spolujezdce kilogramy navíc. Americkou značku může mrzet rozhodnutí pořadatelů, kteří časy z počasím ovlivněné oscherslebenské kvalifikace vyhodnotili jako neobjektivní, a tak cruzy budou mít třicetikilovou "nadváhu" namísto původně plánované dvacetikilové. Hmotnost BMW a seatu se nemění.
Kromě zmíněného Thompsona se do WTCC vrací také Maročan Mehdi Bennani, který se naposledy s benzinovým leonem ukázal v Portu, kdy byl aktérem jedné za strkanic. Dalším navrátilcem je také Andrea Larini, mladší bratr Nicoly Lariniho, který hájí barvy továrního týmu Chevrolet. Andrea dokázal zvítězit v Seat Leon Eurocupu na Oscherslebenu, a tak bude po právu řídit Leon TFSI týmu SUNRED. Ve WTCC se v minulosti představil několikrát v sezoně 2005.
Třetím jménem je pak další Ital Fabio Fabiani, vítěz kategorie Super Production v závodě Mistrovství Evropy cestovních vozů z loňského roku. Ten bude pomáhat Felixovi Porteirovi k zisku bodů pro tým Proteam.
Tréninky jsou naplánovány až na sobotní dopoledne, kvalifikace se jede od 15.00 do 15.35, v nedělním warm-upu se od 9.00 mohou jezdci naposledy připravit na oba závody, které startují ve 12.50 a 15.05.