"Moc jsme nepočítali, že vyhrajeme. Všichni jsme ale dobře zajeli, sedla nám dráha," říká mistr Evropy z roku 2001. "Po závodě na Markétě jsem tomu moc nevěřil, ale teď jsme zase o něco blíže titulu."
V poslední jízdě ve Mšeně jste rozhodoval o vítězství týmu. Co vám běželo hlavou?
Věděl jsem, že motorka mi jede dobře. Bylo jasné, že slánský Jaguš je ve výborné formě. Mně stačilo dojet druhý, tak jsem si to pohlídal.
Je pozice kapitána týmu zavazující?
Ani ne. Především jsme výborná parta. Známe se dlouhá léta, držíme spolu, jsme kamarádi. Soudržnost je důležitá ve všem jako v životě.
Kromě ligových soutěží jezdíte i Grand Prix. Zatím jste osmnáctý.
Já ani nevím, kolikátý přesně jsem. Mám před sebou ještě pět závodů. Předpokládám, že o několik míst postoupím.
Téměř polovina závodů světového seriálu se jezdí v hale. Vyhovuje vám jejich povrch?
V halách se stavějí dráhy na jeden závod. Nejsou vyzrálé, brzy se na nich vyjedou koleje, jsou pak rozbité a nebezpečné. Všichni jezdci, které znám, mají raději klasiku.
Máte někoho, kdo vám profesionálně pomáhá, radí?
Nikoho takového nutně nepotřebuji. Deset let, kdy jsem jezdil v Anglii, pro mě bylo největší školou. Tam fungujete podle smlouvy, staráte se sám o sebe, o motorku... Žádný trenér kolem vás neběhá, odjedete závod a konec.
Ještě se sám staráte o motocykl?
Teď mám mechaniky, jinak to nejde. Celou zimu dáváme dohromady motorku, auto a všechno technické zabezpečení. Pak už na to není čas. V sezoně jsou čtyři závody do týdne. V úterý jsem ve Švédsku, ve středu v Česku, v pátek je trénink na Grand Prix, v sobotu závod...
Jak vidíte šance Česka ve finále Světové ligy v Dánsku?
Do světové špičky patříme už pár let. Máme šanci na medaili, třetí místo by byl parádní úspěch.
Plochou dráhu jezdíte už skoro dvacet let. Kde stále berete motivaci?
Prostě mě to baví. Měl jsem krizi před pěti lety, chtěl jsem toho nechat. Když jsem se vrátil z Anglie zpátky a začal jezdit v Praze, začal jsem do toho mít znovu chuť. Také systém závodů Grand Prix dal tomuto sportu mnohem zajímavější rozměr.