Vedení české výpravy se prý alespoň podařilo přivézt do depa šest motocyklů, jež doputovaly na jihoamerický kontinent sice již 22. října, ale uvízly na letišti.
Vedoucí výpravy Vladimír Janouš podle své zástupkyně Věry Benešové vyrazil s dvěma kolegy na letiště, kde úředníci našli zásilku v hale. Čeští zástupci prý chtěli odnést motorky doslova na ramenou, ale nakonec se jim podařilo sehnat nákladní vůz, který bedny odvezl do 30 km vzdáleného depa.
"V místních podmínkách to bylo obrovské vítězství," připomněla Benešová organizační chaos.
Své stroje tak mohou připravovat bratři Martin a Zdeněk Gottvaldové, jejichž husqvarny dorazily ve čtvrtek, a Martin Macek, který měl svoji yamahu na letišti stejně jako lídr týmu a úřadující vicemistr světa Roman Michalík (VOR).
Ostatní jezdci se dál soustřeďují především na poznávání trati. "Dakar," shrnul
pocit z celkového charakteru trati manažer reprezentace Drahomír Gottvald.
Dlouhé táhlé úseky v blízkosti pláže střídají duny, které ve stále trvajících poryvech větru neustále mění podobu i tvar. "Teď je to celkem dobré, protože po nočním dešti je písek mokrý a drží ustálenější tvar, ale jakmile to uschne, změní se každý úsek v past. Na to nikdo nic nevymyslí," řekl jezdec Bohumil Poslední.
Velkou neznámou i nebezpečím jsou pro české jezdce i klimatické podmínky. Jemný pouštní písek se dostává pod rukavice, dresy i pod molitanovou hranu brýlí.
Čeští jezdci tak prý vsadí na jistotu. "Uberete plyn a nemáte nejmenší šanci se dál rozjet a pokračovat. Naše strategie tedy bude jednoznačná - šetřit lidi i motorky, to je jediná cesta k úspěchu," prohlásil D. Gottvald.
Přesnější informace bude mít celá výprava k dispozici dnes večer, kdy se z oficiální prohlídky 250 km dlouhé trati vrátí oficiální zástupce doprovodů Petr
Dokoupil.
Větší zkušenosti s pískem má jen zkušený Poslední, a sice z Dakaru. "Výhodu snad mohou mít Belgičané, Finové a Holanďané, kteří jsou na písku jako doma," dodal D. Gottvald.
Vedle pouštního terénu čekají na jezdce i nezvykle dlouhé rychlostní zkoušky. "Tak dlouhé měřené úseky jsem v enduru ještě nezažil," řekl D. Gottvald. "Vyvarovat se chyb, to je náš hlavní úkol," doplnil Poslední.