Letos však Svaz endura Autoklubu České republiky nedokázal zajistit dostatek financí pro start dvou týmů.
"Vyšlo by to na tři a půl až čtyři miliony korun. Byl by to extrémně drahý výlet," uvedl předseda svazu Jaroslav Kuklík. Podle mnohých odborníků přitom Česko, které v minulosti v hlavní kategorii dokonce patnáctkrát vyhrálo, mohlo složit kvalitní družstva.
Všichni potencionální reprezentanti se nakonec v okolí jezera Taupo objeví, budou však startovat v klubových barvách. Pod hlavičkou Jiřetína se jich představí hned pět, šestý zaštiťuje KBS ÚAMK Unhošť.
V elitním jiřetínském týmu je trojice Roman Michalík, Víťa Kuklík a Jan Zaremba, vysoké ambice mají i bratři Zdeněk a Tomáš Gottvaldové, se kterými bude o umístění v elitní desítce bojovat Radek Toman.
"Složení těchto týmů je vynikající. Nepojedeme na dojetí, budeme závodit," řekl manažer jiřetínských týmů Ladislav Michálek, jenž věří, že se jeho svěřencům konečně podaří hodnocení klubů vyhrát. Konkurence je však silná. Technickými přejímkami prošlo rekordních 602 jezdců z jedenatřiceti zemí. Tříčlenných klubů se na startu objeví 123.
Nižší ambice má KBS tým, jehož barvy budou hájit Michal Rudolf, Jakub Horák a Lukáš Sedláček. Manažer Ladislav Krupička by byl spokojen s umístěním v elitní desítce. "Uvidíme, jak to bude vypadat. Vždy hodně záleží i na technice a potřebném štěstí. Mohli bychom ale překvapit," uvedl Krupička, jehož tým Šestidenní mezi kluby již dvakrát vyhrál. Přemožitele nenašel v letech 2002 a 2003.
V hlavních kategoriích Trophy a Junior týmů se představí 21 respektive patnáct výběrů. V roli obhájců prvenství se na start postaví Italové, kteří v Povážské Bystrici vyhráli, co se dalo. Nejlepší byli i mezi "klubáky". Ze světové špičky na Novém Zélandu nebude pouze Brit David Knight, mistr světa v kategorii Enduro 3.
Pořadatelé 81. Šestidenní připravili náročnou trať, která bude kvůli velkému počtu startujících nepříjemně rozbita. Podle poznatků Krupičky z místa soutěže připomíná okolí Taupa svou členitostí Skandinávii a tratě a povrch testů je převážně hlinito-písčitý.
Na tratích se však budou tvořit hluboké koleje a tvrdé rolety. Na to již doplatil Horák, který měl při tréninku ošklivý pád a pohmoždil si krční páteř a hrudník. Vyšetření v nemocnici však žádné vážné poranění neprokázalo.
Český závodník Zdeněk Gottwald soutěžící v kubatuře do 125 ccm na stroji Husqvarna |