Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX dovedli do cíle na 31. místě, což je jejich nejlepší výsledek v mistrovství světa.
"Byl to jedinečný zážitek. Potvrdili jsme si, že v rallye je to opravdu legenda," shodla se plzeňsko-zlínská dvojice. Českou posádku nadchla náročná trať, stejně jako atmosféra, která milovanou i nenáviděnou soutěž provází.
Například při průjezdu slavnou zkouškou Col de Turini se ocitli pod sněhovou palbou. Ostatně tím je tento test pověstný. Diváci zasypou trať sněhem a baví se při pohledu na zděšené reakce jezdců. "Na obou stranách silnice stály hloučky lidí, ocitli jsme se v pořádné koulovačce. Auto pár ran dostalo," popsal Jugas.
Alpská trať pochopitelně neodpovídá cestám, na které jsou Češi zvyklí z domova. Co bylo nejtěžší? "Povrch se neustále měnil stejně jako poloměry zatáček. Přitom se jelo po hodně nekvalitním asfaltu," popsal Liška. "Ovšem náročné byly i samotné přejezdy mezi zkouškami. Je to zápřah pro posádku i pro doprovod."
Češi měli jediný cíl - dojet až do cíle. To se jim povedlo, i když kvůli havárii jednoho z vozů neabsolvovali zkoušku v monackých ulicích, na kterou se tolik těšili. Slavnostní vyhlášení u známého knížecího paláce si přesto užili.
Liška s Jugasem přišli na řadu mezi prvními. Na cílový můstek před nimi vyjeli pouze tři nejrychlejší Loeb, Hirvonen a Atkinson, pak následovali soukromníci a teprve potom další tovární jezdci.
"Takové vyhlášení má nádech výjimečnosti. Připadáte si jako skutečná hvězda," rozplývá se Jugas. Vydají se tedy do Monte Carla i za rok? "Uvidíme," řekl Liška mnohoznačně.