Už od března se na Bakalovu stáj lepí smůla - Tom Boonen spadl na Flandrech a kampaň po jarních klasikách pro něj skončila. V Roubaix sahali Štybar a Vandenbergh po triumfu, jenže nepozorní diváci jejich sen ukončili. A navrch Cavendish hned při několika příležitostech nedokázal proměnit hromadný spurt v triumf.
Po nepovedené Scheldeprijs ho manažer týmu Patrick Lefevere ujišťoval: "Na Giru zkusíme něco nového a věříme, že to bude fungovat." Na poslední chvíli chtěli ještě Cavendishovi přivést luxusního rozjížděče Alessandra Petacchiho, Mezinárodní cyklistická unie UCI však přestup neschválila. A vláček v první etapě opět nefungoval.
"Byl tam pád a Gert Steegmans měl mechanické problémy," posteskl si Lefevere pro server velonews. "Ale Mark se dokázal zachránit sám."
Závěrečné dva kilometry etapy ovlivnil hromadný pád, který rozdělil peloton, a vepředu pak zůstalo jen patnáct jezdců. Včetně Cavendishe a Steegmanse. Jenže tomu se v předchozím pádu poškodilo řazení a v nejdůležitějším momentu mu řetěz spadl z velkého na malý převodník. Cavendish tak zůstal úplně sám.
Přesto nakonec slavil. "Perfektní den? To tedy nebyl. Silnice v Neapoli jsou tak nebezpečné, že minimálně třicítka závodníků upadla," zlobil se Lefevere. Sportovní ředitel Brian Holm však připomínal, že boj proti přesile není u Cavendishe novinkou. "Stávalo se to i v HTC," tvrdil. "Jen si vzpomeňte na prvních pár etap Tour de France."
Poslední týden před startem Gira se členové Omegy několikrát setkali, aby pilovali práci spurterského vláčku. V něm má Iljo Keisse šlapat před Matteou Trentinem, Trentin předává čelo Steegmansovi a Cavendish... Vítězí.
Další šancí pro strádající Cavendishův vláček přijde ve středu v etapě do Matery. Tam se budou služebníci britské rakety snažit, aby měl tentokrát snazší pozici zvítězit. I když v týmu každý ví, že Cavendish si umí poradit i sám. "On je mistr," chválil Holm. "Má na vítězství nos a vždycky se nějak dopředu dostane. Umí si najít dobrou pozici."