Vláček týmu Etixx - Quick-Step konečně zase poskytuje britskému cyklitovi podporu, se kterou by se mohl vrátit mezi šampiony. Zase by mohl sedět v posledním vagónu nezastavitelného a odhodlaného expresu, který má za konečnou stanici cílovou čáru největších cyklistických závodů.
Dubai Tour, v níž Cavendish ovládl dvě etapy a pak i celkové pořadí, ukázala, že po pár letech a pár vyměněných týmech má hvězdný spurter ty pravé pomocníky. „A teď se vznáším v oblacích,“ řekl Cavendish a neopomněl poděkovat kolegům. „Je radost jezdit v tomto týmu. Úžasný způsob, jak zahájit rok,“ pochvaloval si na Twitteru i Petr Vakoč, český člen dubajské sestavy.
Etixx roku 2015 není kopií High Roadu, ve kterém Brit sbíral i za pomoci Australana Renshawa největší triumfy. Pořád je na čem pracovat, i když už ne takovým způsobem jako předloni při Scheldeprijs, kdy Cavendishův kolaps rozlítil manažera Lefevera. „Vláček nefunguje,“ zuřil. „Dnes jsem neviděl chlapy s koulemi. Nemusí závodit za náš tým, pokud mají v posledním kilometru strach.“
Rozpaky se sice objevily i v první dubajské etapě, nový italský rekrut Sabatini zmizel až příliš brzy a Cavendish musel spoléhat na vláček Sky, kde šlapou Eisel a Fenn, dva jeho bývalí kolegové. Ti mu poskytli nechtěné zázemí a „jejich“ Viviani pak s Britem prohrál.
Všichni však věří, že Sabatini, nový italský rekrut, si jen vybral nováčkovskou daň. A nahradí, čí spíš výrazně předčí služby krajana Petacchiho, který se loni úplně neosvědčil a ze služeb Cavendishe odešel. „Nikdy sice nevyhrál profesionální závod, ale zato byl členem už tolika vítězných týmů,“ připomněl Cav Sabatiniho životopis. „Zdobí ho, že nemá žádné osobní ambice. Jen ty, aby odvedl co nejlepší práci pro tým.“
Což Cavendish oceňuje čím dál víc. Sám už možná nemá takovou akceleraci jako dřív, kdy drtil soupeře v etapových dojezdech a za odměnu pak oblékal zelený dres. Vždyť i jemu už se blíží třicítka a Kittel stejně Degenkolb slavili „teprve“ 26. narozeniny.
„Ve spurtech je teď mnohem víc vláčků,“ říkal během soustředění v Calpe, když srovnával boje na cílové rovině teď a před pěti lety, kdy neměl konkurenci. Pak ale znovu svým stylem buldoka vyhlásil: „Koncentruju se na vítězství v závodech, ne na ostatní závodníky. Myslím jen na cílovou čáru a abych na ní byl první, a je mi jedno, kdo jede vedle mě.“
Před sebou má však Cavendish mnohem větší závody, v nichž časovkářský démon Martin nebo mistr světa Kwiatkowski budou mít své vlastní cíle, co nemusí zapadat do koncepce Cavendishových vláčků. Čekají ho ale i závody, kde soupeřem nebude „jen“ Viviani ale úderná německá rota.