"Bodově to bylo výborné, navíc jeden z našich největších soupeřů chyboval a vyšel naprázdno," připomněl Prokop problémy Fina Kentomaa. "Ale jinak mi to žádné velké zkušenosti nepřineslo."
Takže se čtvrtým místem ve Finsku nejste zcela spokojen?
Tím, že jsme ve Finsku byli v minulosti hodně úspěšní a věděli jsme, že tam dokážeme jet rychle, jsme doufali, že budeme schopní se utkat o pódium. Ale od začátku bylo vidět, že to nedáme. Že nejsme připravení přijmout tak velké riziko. Trošku moc jsem nad tím přemýšlel, jel jsem moc rozumem. A bylo to vidět na čase. Takže nezbylo nic jiného než jet o čtvrté, páté místo.
Jenže ani o pozici za stupni vítězů jste se nakonec nemusel příliš prát – v neděli vám "vyklidil pozice" Fin Tuohinen.
Souhlasím, bojoval jsem o něj jen chviličku, pak měl soupeř problémy. Takže jsem jel jen jízdu pro body. A musím říct, že mi to žádné velké zkušenosti nepřineslo. To mě trošičku mrzí, jezdecky jsem se nikam dál neposunul.
Konečné pořadí, kdy vyhrál Fin Hänninen před Švédy Anderssonem a Sandellem, podpořilo vaši teorii, že porazit ve Skandinávii místní jezdce je hodně složité...
Tentokrát se to potvrdilo ještě víc než kdykoliv předtím. Protože se sešla, myslím si, špička severských jezdců a ti si to prostě rozdali ve velkém stylu. A my jsme tam byli trošku za přihlížející.
Tři závody před koncem seriálu S-WRC držíte třetí příčku. Co to pro vás vzhledem ke zbytku letošní sezony znamená?
Víme, že pro nás není jiná šance než být na asfaltu nekompromisní a úspěšní. Tam musíme dominovat a Ponse (vedoucí Španěl má aktuálně náskok 26 bodů – pozn. red.) porazit. Prostě nezaváhat, což je mírně stresující situace. Ale alespoň to bude mít trochu náboj.
Takže na případné chyby už není žádný prostor...
To ale platí o celé letošní sezoně. Víme, že kdo bude chybovat, nemá šanci na konci roku o titul bojovat.Takže tyto věci musím splnit. Nechybovat a vyhrát minimálně příští závod v Německu, abychom měli alespoň nějaký triumf a bodově hodně získali.
Do médií unikla informace, že jste ve Finsku jednal se šéfem továrního týmu Ford o možné spolupráci v roce 2011 a šanci přestoupit do nejvyšší kategorie světového šampionátu. Jak tedy výsledky jednání vypadají?
Zatím nijak konkrétně. Spíš se snažíme zajistit nějakou moji budoucnost, postoupit zase o krůček dál. A tato varianta se nabízí. V momentě, že všichni jezdci budou s novými auty a budou si na ně muset zvyknout, by to pro mě bylo jednodušší. Je to velká šance. Nějaké zkušenosti a vydobyté jméno už samozřejmě máme. Takže s tím musíme pracovat a zkusíme, co bude možné.