Jak ji vy sám hodnotíte?
Nedávno jsem F1 testoval, ale tohle je něco jiného. Je tu kolem spousta lidí, sleduje to televize, a tak je na jezdce mnohem větší tlak. Snažil jsem se objet co nejvíce kol (celkem 37), abych si zvykl na trať i auto. Bohužel, když jsem na začátku vyjel, tak jsem okruh neměl úplně najetý, a nemohl jsem proto plně využít čerstvých gum. Ten nejrychlejší čas jsem udělal později, takže kdybych jel znovu, bylo by to určitě lepší. Ale nakonec jsem skončil docela blízko za týmovým kolegou, takže mám radost (od Riccardia, dalšího pilota HRT, ho dělilo šest desetin vteřiny).
Byl to velký rozdíl proti nižším formulovým sériím, ve kterých jste se zatím objevoval?
To tedy ano! V Brazílii je krátká trať s rychlými zatáčkami, takže je to na fyzičku hodně náročné. Je tady 24 aut, což je hodně velký provoz, a člověk musí dávat pozor, aby někoho nezpomalil. A zase si naopak musí dělat místo, aby při tom rychlém kole někdo nezpomalil vás.
Brazilský okruh se jezdí protisměru hodinových ručiček, je na něm hodně zatěžována levá strana těla a třeba Schumacher před zdejším závodem speciálně trénuje. Jak jste „trpěl“ vy?
No, není tady moc rovinek, kde by si člověk mohl oddechnout, a jsou tady opravdu rychlé zatáčky na levou stranu, která dostává zabrat. Ale není to tak hrozné, dá se to vydržet.
Porovnávat jste se chtěl s týmovým kolegou, takže je odstup takový, jaký jste očekával?
Ve formuli 1 platí, že je vždycky tím největším konkurentem týmový kolega. Auta mezi týmy se hodně liší, výkon se tedy nedá objektivně srovnávat s výjimkou souboje v rámci jednoho týmu. Chtěl jsem ho porazit, ale je jasné, že má víc zkušeností.
Co znamená tento trénink pro vaši budoucnost?
Formule 1 je dlouhodobý cíl a bylo by krásné ho dosáhnout, ale zatím je předčasné se o tom bavit a není nic konkrétního, co bychom mohli prozradit.