Promotér mistrovství Evropy se po dohodě s Mezinárodní automobilovou federací a organizátory rozhodl termín letošní premiéry přesunout. Místo na konci dubna by se na okruhu Hungaroring mělo jet až v polovině června.
„Rozhodli jsme se první závod sezony odložit, abychom ochránili zdraví a bezpečnost jezdců, členů týmů, pracovníků okruhu i diváků,“ uvedl generální ředitel promotérské organizace ETRA Rolf Werner. „Situaci budeme i nadále pozorně sledovat.“
Aktuálně je tak prvním dílem evropského seriálu závod v Misanu, který by se měl podle původního programu jet 23. a 24. května. Itálie je ovšem v současnosti v Evropě epidemií koronaviru nejvíce postiženou zemí. V kalendáři nechybí Czech Truck Prix v Mostě v obvyklém termínu na konci srpna.
A Buggyra si troufá dobýt týmový primát. K jedničce Adamu Lackovi angažovala talent Teo Calveta.
„Jeho prostřednictvím jsem se vrátil do vlastních začátků v roce 1998. Teo je mladý, nadějný, rychlý. Velmi podstatný rozdíl je ale v tom, že zatímco já se ve svém prvním roce trápil na SISU, které na Nürburgringu skoro shořelo, Teo bude mít v Buggyře k dispozici špičkovou techniku,“ uvedl šéfkonstruktér Buggyry a dvojnásobný evropský šampion David Vršecký na webu roudnické stáje.
Věští, že Calvet je na startu velké kariéry. „Je dobře, že nešel závodit hned do Evropy, ale začal ve francouzském truckovém šampionátu. Pravda, technologicky se nejedná o žádný zázrak, ale souboje s veterány, jako je třeba Ludo Faure, dají mladému jezdci strašně moc. Když jsme jednali o jeho angažmá, říkali jsme si, že bude potřebovat půl sezony na adaptaci. Podle mě bude bodovat. A protože Adam Lacko představuje nezpochybnitelnou kvalitu, budeme na tom letos v Poháru konstruktérů hodně dobře.“
Calvet prostředí truckracingu zná dokonale. „Ve Francii za ním stojí otec, bývalý špičkový závodník, poté vlivný funkcionář FIA. Silný funkční tým bude mít i v Buggyře. Nebude tak muset řešit nic jiného než vlastní přípravu a závodění.“