A tomu podřídili i práci na závodních strojích: v týdnu se mechanici věnovali především diferenciálu.
Vedení stáje nadále odmítá využít v posledních závodech týmovou strategii, ale dá se očekávat, že zvláště francouzskýjezdec Ludovic Faure bude vedoucí místo průběžného pořadí tvrdě atakovat.
Tým dokonce do jeho vozu nasadil zcela nový motor, který by mohl vrátit Buggyře technologickou převahu z úvodu sezony. Tu by ještě mohl vylepšit nový typ pneumatik, na nichž se v Jaramě pojede.
Ale pracovalo se i na voze třetího Davida Vršeckého, zvláště pak na brzdovém systému. "Málokde záleží na brzdách tolik jako právě v Jaramě. Zdejší okruh se mi ale líbí; je to z kopce do kopce," těšil se na nedělní tvrdé souboje Vršecký, jenž ve Španělsku startoval dvakrát a pokaždé dojel třetí.
"Teď to ale bude extrémně těžké. Zvláště Antonio se bude chtít předvést ve skvělém světle," řekl český pilot. Dobře ví, že velkým favoritem bude stájový kolega Albacete, kterého má na sluncem rozpálené dráze hnát na stupně vítězů více než sto tisíc diváků.
V Buggyře se ale v týdnu nevěnovali jen přípravě na poslední dva závody letošní sezony, ale také strategii na další roky. Existuje varianta, že tým pojede poprvé v obou třídách, nebo naopak nebude tříštit síly a vrhne se jen do jedné divize. V té nižší připravuje nový vůz a už dvakrát letos předvedl verzi Freightliner, která ale ve Španělsku startovat nebude.
Česká stopa byla ale letos dosud viditelná v téže třídě i bez Buggyry; zásluhu na tom má především Adam Lacko, který se zatím drží také na bronzové příčce. O ni se přetahuje se šéfem své stáje Egonem Allgäuerem, což jeho starší rakouský kolega nese v poslední době značně nelibě.
Průběžné pořadí EP:
Super Race Trucks: 1. Östreich (Něm./VW) 185 bodů, 2. Faure (Fr./Buggyra) 178, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 169, 4. Albacete (Šp./Buggyra) 149.
Race Trucks: 1. Oliver (Brit./MAN) 352, 2. Bernau (Něm./MAN) 320, 3. Lacko (ČR/MAN) 291, 4. Allgäuer (Rak./MAN) 286, ...8. Vojtíšek (ČR/Renault) 121.