„Na začátku sezony to nebyl náš prioritní cíl, ale začalo se nám dařit, tak jsme si řekli, proč to nezkusit. A podařilo se,“ radoval se manažer týmu Jan Kalivoda z triumfu v Poháru konstruktérů.
Buggyra se původně chtěla soustředit jen na individuální titul a ve druhém voze se měli piloti střídat, což se na začátku sezony i dělo. Po Lackových skvělých výkonech se ale tým držel v popředí, a proto se rozhodl do seriálu nasadit dvojnásobného evropského šampiona Vršeckého, který již neplánoval naplno závodit a věnoval se vývoji aut. A dvojice Lacko, Vršecký nakonec soupeřům nedala šanci.
Lacko s Vršeckým věděli, že v neděli k týmovému titulu musejí získat jen dva body, což nebyl problém. „Kroužili jsme si hezky na trati a výsledkem jsou dva tituly,“ libovali si Lacko a Vršecký po prvním dnešním závodě, který vyhrál Maďar Norbert Kiss před Němcem Jochenem Hahnem.
Ve druhém se poté z prvního místa radoval domácí Antonio Albacete. Vršecký odstoupil s defektem pneumatiky ve druhém kole, Lacko nakonec dojel sedmý, poté co měl jeho tahač problémy s přehříváním motoru.
„Musel jsem zvolnit a pustit před sebe Kisse. Nemělo to cenu, uvařili bychom auto. Kluci mi dali přes vysílačku na výběr, že mám zastavit, nebo zvolnit a pustit ho. Radši jsem ho pustil a dojel závod,“ řekl Lacko, který odjíždí ze Španělska maximálně spokojený.
„Po problémech, co jsme řešili v průběhu celého víkendu, je to nakonec dobré. Splnili jsme úkoly, které jsme měli. Já vyhrál, týmy jsme vyhráli. Jsem spokojený,“ podotkl třiatřicetiletý pilot, v jehož kamionu museli mechanici v průběhu sobotního programu měnit motor.
Třetí Čech na startu závěrečného podniku ME František Vojtíšek první dnešní jízdu nedokončil. Ve druhé byl desátý a získal tak třetí bod do hodnocení seriálu v letošním roce.
Evropský pohár tahačůJarama 3. jízda: 1. Kiss (Maď./Mercedes) 24:09,137, 2. Hahn (Něm./Iveco) -1,020, 3. Lacko -8,026, ...5. Vršecký (oba ČR/Buggyra) -14,973, Vojtíšek (ČR/MAN) nedokončil. |