„Je to pro mě velká výzva, spolu s Martinem Kolomým máme na výrazný úspěch,“ věří Loprais, který má na kontě už osm etapových vítězství na Dakaru, v roce 2007 byl celkově třetí a loni čtvrtý.
Spouštěcím mechanismem k Lopraisově angažmá u Buggyry bylo definitivní odřeknutí účasti v závodu ze strany Davida Vršeckého.
„Tým nechal rozhodnutí na mě, čehož si na jedné straně velice vážím, na straně druhé na mě naložil strašnou odpovědnost. Vyjádření lékařů sice nebyla o kategorickém zákazu účasti, zároveň mi ale nikdo nepotvrdil, že budu schopen dvoutýdenního plnohodnotného provozu,“ vysvětlil své rozhodnutí Vršecký. Dakaru 2017 se zúčastní v roli vedoucího technické sekce.
Náhradu za Vršeckého hledal manažer týmu Jan Kalivoda mezi více adepty. „Byl mezi nimi třeba Martin Prokop, který dojel na Baja Aragón s Tatrou Phoenix druhý. Intenzivní jednání jsme vedli rovněž s Karlem Trněným,“ rekapituloval Kalivoda.
Nakonec zaúřadovala náhoda. Když se Aleš Loprais zúčastnil jedné z testovacích akcí, šéf mu nabídl svézt se ve speciálu pro Dakar, Tatře Phoenix.
„Pak jsme se dostali do stadia, kdy k mému vstupu do týmu chyběl pomyslný krůček. Ten jsme nakonec společnými silami učinili, operativně jsme nastavili sérii testování na Slovensku a v Maďarsku, během kterých proběhnou finální úpravy nastavení tlumičů a stabilizace pro můj styl jízdy,“ říká Loprais, jehož v posádce pro Dakar doplní Jan Tománek a Jiří Stross. Kolomý pojede s bratry Kiliánovými a věří ve výrazný úspěch Buggyry na Dakaru.
„Angažování Aleše Lopraise považuji za dobrý rok. Cesta k úspěchu celého týmu vede přes větší počet stejně rychlých jezdců. Navíc v minulých dvou letech nasával Aleš atmosféru v zahraničních týmech a věřím, že jeho poznatky pro nás budou hodně inspirativní.“