Hvězda NBA si totiž zahrála v reklamě na novou počítačovou střílečku z herní série Call of Duty. O sto šest v ní pálí ze samopalu s nápisem "Mamba" - tedy Bryantovou přezdívkou. Motto hry zní: "V každém z nás je kus vojáka."
Mravokárce poněkud zaskočil fakt, že vzor zaoceánské mládeže zvesela používá střelnou zbraň. Bryanta od vlny negativních reakcí neuchránila ani herecká spoluúčast komika Jimmyho Kimmela - ten v reklamně používá dokonce raketomet.
Z českého hlediska se stal Bryant antihrdinou absurdního kusu. Jenomže mezi afro-americkou mládeží může být jeho jednání snadno považováno za návodné jednání. A miliony fanoušků má tenhle sportovní idol taky v Africe či v latinské Americe.
"Dívám se na čtrnáctiletého kluka s prostřelenou hlavou a pak vidím Kobeho, který se tváří jako blázen. Směje se a je šťastný... Pro něj je to asi v pořádku. Protože on nikdy nemusel jít domů skrz ghetto," shrnul své výčitky Todd Walker, zaměstnanec oaklandské márnice a zároveň bojovník proti násilí.
"Příliš mnoho mladých životů skončilo nebo se změnilo vinou zbraní. A mnozí z těch kluků a holek hráli například basketbal," poznamenává novinář Tim Keown z ESPN ve svém článku nazvaném Kobe Bryant poslal špatnou zprávu.
Podívejte se na reklamu s Kobem Bryantem
Keown připomíná, že NBA vůči hráčům uplatňuje sankce na porušení striktních pravidel oblékání, natož chování. Basketbalistům hrozí tvrdé finanční sankce či zákazy startu.
"NBA udělala příklad z Gilberta Arenase, který si do práce přinesl zbraně," připomíná Keown skandál z počátku letošního roku, který tvrdě dopadl na kanonýra Washingtonu Wizards.
Samotný Bryant na kritiku neodpověděl. Mluvčí Lakers John Black pouze suše odvětil, že tato událost nemá s basketbalem nic společného.