V sobotu vládl Bösiger...
Český pilot František Vojtíšek chyběl už podruhé kvůli zdravotním problémům, nemoc vyřadila i Michala Doláka.
Vršecký měl nejlepší výchozí pozici na startu kvalifikačního závodu - v měřeném tréninku totiž vytvořil nový traťový rekord na svém oblíbeném okruhu. Vedle něj si místo v první řadě vybojoval dosavadní suverén šampionátu Bösiger.
Jenže start mu vyšel lépe, do první zatáčky najel lépe, a protože Vršecký nechtěl způsobit kolizi se stájovým kolegou, uvolnil mu prostor. Toho navíc využil bývalý pilot buggyry, trojnásobný mistr Evropy Körber a vyvezl se na
druhou pozici.
Ještě v prvním kole se Vršecký pokoušel o předjetí německého jezdce, jenže v tom okamžiku ho trefil další Němec Hahn a roudnický rodák se propadl až na šestou příčku. Bojovným výkonem se ještě stihl vrátit alespoň na čtvrté místo, ale spokojený nebyl.
"Je to škoda, po 'měřáku' jsem si hodně věřil, jenže všechno dopadlo jinak. Hahn mě vyrazil úplně zbytečně," zlobil se Vršecký v depu na německého pilota, kterého nakonec stejně stihl trest - kvůli potížím na turbodmychadlu nedojel.
Pohárový závod měl podobný průběh, jen s tím rozdílem, že za vedoucího Bösigera se okamžitě zavěsil obhájce titulu Albacete. Vršecký klesl po startu na páté místo, neboť ho hned v úvodu sevřela dvojice žlutých vozů MAN.
V osmém se pak Vršecký dostal před Körbera v prvním z nich a hned v následujícím předjel i Allgäuera. Ten se mu ale ihned "pomstil" a poslal modrou buggyru mimo trať. Než se český jezdec stačil vrátit na dráhu, propadl se na šestou příčku.
"Měl jsem na bednu, jenže ten Allgäuerův nesmyslný útok mě o ni připravil. Už jsem pak neměl šanci ho předjet, auto nesedělo ideálně na dráze a já nechtěl přijít o body alespoň za šestou pozici. V neděli zaútočíme s Markusem na podium oba," slíbil před nedělními závody Vršecký.
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 15:23,808 min., 2. Körber (Něm./MAN) -2,647, 3. Albacete (Šp./MAN) -3,789, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -4,263, 5. Belloc (Fr./MAN) -8,224, 6. Allgäuer (Rak./MAN) -16,379.
Pohárový závod (14 kol): 1. Bösiger 26:55,105, 2. Albacete -3,285, 3. Körber -16,774, 4. Allgäuer -17,086, 5. Belloc -17,357, 6. Vršecký -17,574.
... neděle patřila Albacetemu
V nedělním pokračování vybojoval David Vršecký dvě třetí místa. Jezdec roudnického týmu Buggyra v kvalifikační i pohárové jízdě nestačil jen na svého stájového kolegu Markuse Bösigera ze Švýcarska a především na dvakrát vítězného španělského obhájce titulu Antonia Albaceteho s vozem MAN.
Souboje na dráze předznamenal už měřený trénink, ve kterém se trojice Albacete, Bösiger, Vršecký vešla do rozmezí sedmnácti setin sekundy, odstup soupeřů už byl výraznější. Vršecký ale před koncem tréninku odstavil vůz a do ohlásil týmu technickou závadu, mechanikům se však podařilo včas poškozenou převodovku vyměnit.
Po startu kvalifikační jízdy se závodníci seřadili podle výsledků z tréninku. Bösiger oproti sobotě na úřadujícího španělského šampiona nestačil a v závěru měl dokonce více práce se svým kolegou Vršeckým, který dojel těsně z ním. "Se třetím místem jsem nadmíru spokojený, protože jsem měl strach, jestli vůbec pojedu. To, co dneska předvedli kluci při výměně převodovky, jsem ještě nezažil," složil poklonu svým mechanikům Vršecký.
Také pohárový závod se brzy po startu stal spanilou jízdou vítězné trojice z kvalifikace. Jen v úvodu se krátce na třetí pozici objevil Němec Hahn, ale Vršecký se rychle vrátil na svoje výchozí místo. Hahna pak navíc vyřadila prasklá pneumatika. Vršecký během čtrnácti kol zajel i
nejrychlejší kolo, jenže celkově nebyl natolik rychlý, aby se mohl pokusit o předjetí.
"Jelo se mi výborně a závod až nečekaně rychle utekl. Když jsem ve vysílačce slyšel, jak ostatním ujíždíme, byl jsem naprosto v klidu. Bylo jen otázkou, jestli někdo z nás tří udělá chybu, jinak se asi nic změnit nemohlo," prohlásil spokojený Vršecký, který si upevnil třetí pozici po čtyřech dílech EP.
První místo drží s přehledem Bösiger před Albacetem. V soutěži týmů Buggyra opět navýšila náskok před vozy MAN.
Pátý závod se uskuteční za dva týdny na německém Nürburgringu.
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Albacete (Šp./MAN) 15:22,802, 2. Bösiger (Švýc./Buggyra) -1,629, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) -2,099, 4. Hahn (Něm./Mercedes) -7,076, 5. Körber (Něm./MAN) -20,998, 6. Allgäuer (Rak./MAN) -22,734.
Pohárový závod (14 kol): 1. Albacete 27:00,834, 2. Bösiger -0,993, 3. Vršecký -1,420, 4. Körber -20,156, 5. Allgäuer -23,543, 6. Levett (Brit./MAN) -33,678.
Celkově: 1. Bösiger 209 b., 2. Albacete 172, 3. Vršecký 145, 4. Körber 122, 5. Hahn 119, 6. Allgäuer 89, ...8. Vojtíšek (ČR/Renault) 43, 16. Dolák (ČR/MAN) 7.
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Vršecký, Bösiger) 396, 2. MAN (Körber, Allgäuer) 262, 3. Mercedes (Hahn, Sanjuan/Šp.) 199, 4. Renault (Vojtíšek, Martin/Šp.) 123.