Přesto český čtyřbob poprvé v sezoně prolétl do první desítky. Skončil devátý. Znamená to růst nadějí pro olympiádu? "Snad jo," přikývne Danilevič.
Olympijská dráha je snazší a pomalejší. Dlouhými, táhlými úseky i rychlostně připomíná norský Lillehammer z roku 1994.
Podle expertů tak dává šanci širšímu poli závodníků. Pohltí drobné chyby, zato vytrestá ty hrubé. "Malý úhyb sesmykuješ, při větším jdeš rovnou na budku," říká Danilevič. "Rozhoduje tu start a materiál," dodává Roman Gomola, jeho brzdař.
Start má české kvarteto raketový - vždyť jsou mistry světa v letním tlačení trenažérů. A materiál? "Zkoušíme novou kastli z karbonu a kevlaru na zadku, přes léto snad uděláme i předek," vypráví pilot. Na dvojbobu ušetří 26 kilo váhy a přesune těžiště do dna. "Je to jako když přesedneš ze škodovky do volkswagenu." Navíc od nové sezony budou muset všechny posádky využívat stejné nože bobů.
Olympijská dráha leží blízko francouzských hranic, asi 60 kilometrů od Turína. Ale nebude úplně domácí ani pro Italy. V olympijské sezoně se na ní uspořádá nejspíš jen týdenní tréninkový kemp pro všechny účastníky. Víc nic.
"A bydlet budeme asi v Sestriére, 2400 metrů nad mořem, v apartmánech," myslí si Danilevič. "Teď jsme si museli dva týdny sami vařit. Gomič to jako absolvent hotelovky zvládl, všichni jsme přibrali."