O výpomoc požádal zlínskou partičku manažer týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba. „Byli jsme tím potěšeni. Dělat mechanika tak skvělému jezdci, to je velká zodpovědnost. Ze začátku jsme byli dost nervozní, abychom něco nepokazili,“ uvedl Radek Krotký, který měl na starosti motor. „Kromě nás tam byli ještě kluci z Škodovky, kteří mají toto auto na starosti celý rok, a jako technik Mirek Šlambora.“
Krestovi mechanici se s Blomqvistem nesetkali poprvé. Vloni v listopadu asistovali u šotolinové lekce, kterou legenda poskytla českému jezdci. Už tehdy na ně zapůsobil jako pohodový a klidný člověk. Stejně se choval také ve Finsku.
„Pořád se tváří stejně, moc toho nenapovídá. Neměl žádné speciální požadavky, spíš naopak. Chtěl jen běžnou údržbu,“ popsal Krotký spolupráci.
Ani nevadilo, že se spolu nedokázali domluvit. Překlad zajišťoval Šlambora. „Vždycky nám tlumočil, co je potřeba udělat,“ poznamenal mechanik. „Jediným problémem byla hydraulická vložka. Auto špatně brzdilo.“
A čem je z pohledu mechanika největší rozdíl mezi Blomqvistem a Krestou? „Roman s octavií jezdí dva roky, zná ji dokonale, dokáže posoudit každou maličkost,“ srovnal Krotký.
Kresta s Tománkem se počátkem října představí na Rallye Sanremo jako třetí tovární posádka. Už nepůjdou do neznáma stejně jako jejich mechanici.
„Byla to dobrá příprava. Ve Finsku bylo všechno mnohem klidnější než doma, na všechno bylo víc času,“ uvedl. „Možná to bylo kvůli jazykové bariéře. Soustředili jsme se na práci, nikdo nás nerozptyloval.“