Biaggi, jak uvedl, odchází od Yamahy proto, že si myslí, že není schopna mu zajistit motorku pro dobytí motocyklového trůnu, na který si podle svých slov věří a zaslouží si jej.
A zřejmě se nemýlí, neboť je jediným jezdcem, který letos dokázal dvakrát pokořit téměř dokonalou hondu RC211V. Právě Italova nová stáj má přislíbenou současnou jedničku mezi stroji, pětiválec Honda. Biaggi, který tak bude značkovým kolegou svého úhlavního soka Valentina Rossiho, ale není jediný, kdo opustí tovární tým Yamahy.
Druhou změnou je odchod generálního sponzora Marlboro k Ducati. Italská stáj Ducati zlákala i nejlpšího pilota dvoutaktu Lorise Capirossiho, který jediný dokáže soupeřit se závodníky na čtyřtaktu, byť před sebou v celkovém pořadí má Japonce Noricka Abeho. Ital se už letos čtyřtaktu u týmu West Honda Pons nejspíše nedočká, protože by mohl odnést důležité informace o současném japonském modelu právě k Ducati.
Pětiválec u Ponse tak letos pilotuje ve zbývajících podnicích pouze Brazilec Barros. Capirossiho v příštím roce asi v novém týmu nedoplní o kvalitách Ducati pochybující Troy Bayliss, letošní vicemistr světa v superbicích. Toho chtěla do příštího ročníku i Kawasaki, která letos dostala se svou zelenou ZX-RR divokou kartu pro poslední čtyři závody MS, ale přesvědčit Australana se jí nepovedlo.
Mistr světa v kategorii superbiků Colin Edwards potvrdil, že by měl od příští sezóny jezdit v MotoGP. "Na 99 procent pojedu příští rok v kategorii MotoGP na stroji Aprilia," uvedl na svých internetových stránkách americký jezdec, který si v posledním závodu v Imole na motocyklu Honda zajistil již druhý titul mistra světa v této kategorii.
Ve hře u Aprilie je i Ben Bostrom také ze superbiků a stávající pilot Regis Laconi, který letos sedlá italský tříválcový čtyřtakt sám. Zájem je i o Sette Gibernaua, který se loučí se Suzuki, na rozdíl od Američana Kennyho Robertse, který se rozhodl ještě dvě sezony u stejné značky zůstat. Za Španělem navíc stojí silný sponzor z jeho rodné země Télefonica, a ten, jak je známo, může poskytnout velký balík peněz.
Možností pro Gibernaua je několik, jedna z nich i ta, že nahradí Biaggiho a doplní Carlose Checu u Yamahy. Checa letos podepsal Yamaze kontrakt na další dva roky. Nakano s Jacquem mají už nyní pro poslední tři závody starší typy Yamaha M1. Japonský čtyřválcový čtyřtakt tedy budou zřejmě krotit i napřesrok.
Již letos se ukázalo, že pětistovkové dvoutakty nemají proti výkonově silnějším litrům šanci a zmizí v historii. Sezona 2003 to nejspíš jen potvrdí. Kdo bude chtít získat body, bude muset mít stroj nové éry.