Navzdory solidnímu umístění klesl Smrž na 10. pozici celkové klasifikace, protože jej předstihli Carlos Checa a Shane Byrne.
V čele pořadí zůstal Japonec Norijuki Haga. Třídenní boje nejlepších jezdců v trénincích, kvalifikacích a závodech sledovalo dohromady 75 000 diváků.
Biaggi opět potvrdil, že mu brněnská trať svědčí. Vyhrál na ní v součtu se závody Grand Prix silničních motocyklů už podeváté. V superbicích vystoupil na nejvyšší stupínek po dvouleté přestávce a před dvěma lety vyhrál i jeden závod v Brně. Celkově se posunul na páté místo.
"Je to fantastické. Nemohu tomu uvěřit. Brněnská trať je mojí nejoblíbenější. I když musím přiznat, že mi k vítězství dopomohl pád obou nejrychlejších jezdců z kvalifikace," řekl na tiskové konferenci Biaggi.
V první jízdě totiž čtvrtinu závodu diktovali tempo Spies a Michel Fabrizio. V pátém okruhu se pokusil Ital Američana podjet, ale upadl a
smetl mimo trať i soupeře. Kolize nahrála Biaggimu, ale i Hagovi, který
ještě není fit po pádu a zranění z předchozího závodu v Doningtonu. Japonec pak jel na jistotu a osmým místem si upevnil vedení.
Smrž vyrazil do závodu ze třetí řady, na startu ale zaváhal a propadl se na 17. místo. Postupně se ale prodíral kupředu, předjel i Hagu a tři kola před cílem i Brita Leona Haslama. Závěr odjel takticky a neriskoval. Před ním jedoucí Australan Troy Corser měl téměř pětisekundový náskok.
Do druhé jízdy šel vítěz kvalifikace Spies s jasným záměrem získat hned po startu takový náskok, aby se neopakovala předchozí situace.
Už po prvním kole vedl před Fabriziem o šest desetin sekundy. Pět kol před koncem se pustil do jeho stíhání Biaggi, jenž za sebou nechal Fabrizia.
Riskantní jízdou závěr zdramatizoval, ale lídr se chyby nedopustil a vyhrál šestou jízdu z posledních osmi. Od vedoucího Hagy, který dojel šestý, jej dělí už jen sedm bodů.
"Nechtěl jsem skončit jako v první jízdě pádem, proto jsem si dával pozor. Konec závodu byl dost těžký, Biaggi jel v Brně velmi dobře. Vítězství beru jako náhražku za nedokončenou první jízdu," uvedl Spies.
Smrž si dlouho udržoval jedenácté místo, které měl už na startovním roštu. Pomohly mu pády soupeřů, a když předstihl Australana Corsera, dostal se na devátou pozici.
"I když brněnská trať nepatří k mým oblíbeným, dosáhl jsem na ní životního výsledku. Škoda, že mi nevyšlo sobotní superpole. Kdybych startoval z první řady a držel se s nejlepšími, tak by se dalo bojovat i o stupně vítězů," zářil spokojeností Smrž.
"Dvě umístění v desítce nejlepších jsou skvělý výsledek. Konkurence byla hodně nabitá. Hlavně jsem rád, že jsem prolomil konečně brněnskou smůlu," radoval se Smrž a výsledky označil za cennější než někdejší šesté místo v závodě MS stopětadvacítek.
"Superbiky jsou o něčem úplně jiném," dodal. Na startu druhé jízdy chyběl Španěl Ruben Xaus, který si v prvním závodě zlomil při pádu krček stehenní kosti.
Třetí místo a současně nejlepší letošní výsledek předvedl v Poháru FIM
superstocků Ondřej Ježek. K umístění na stupních vítězů mu dopomohl v závěrečném kole pád vedoucího Francouze Maxime Bergera, který čtyři zatáčky před cílem otevřel cestu k prvenství Belgičanovi Xavieru Simeonovi na ducati.
Ježek na startu zaváhal, příliš přidržel spojku a ze čtvrtého místa po
kvalifikaci se propadl na desáté. Postupně se ale probojoval zpět. "Jela mi velmi dobře motorka, škoda počátečního zaváhání. Ale i tak mám z prvního letošního umístění na stupních vítězů velkou radost," řekl dvacetiletý brněnský závodník.
Až odvážný manévr v předposlední zatáčce před cílem závodu supersportů zajistil v tvrdém souboji čtyř jezdců vítězství Fabienu Foretovi z Francie na yamaze.
Ten se dostal na první místo až tři kola před cílem, kdy po technických problémech odstoupil z prvního místa lídr průběžné klasifikace Brit Cal Crutchlow. Po technických problémech odstoupili Patrik Vostárek i
Matěj Smrž, na posledním místě dojel Jiří Brož na hondě.
V závodě mistrovství Evropy superstocků do 600 ccm skončil na 16. místě sedmnáctiletý David Látr na hondě. Další domácí jezdec Michal Salač měl smůlu, když hned v prvním kole spadl a odstoupil. Vítězství vybojoval osmnáctiletý Belgičan Vincent Lonbois s yamahou.
VýsledkyPrvní jízda (20 kol - 108,060 km): 1. Biaggi (It./Aprilia) 40:18,306 (prům. rychlost: 160,863 km/h), 2. Checa (Šp./Honda) -3,631, 3. Rea (Brit./Honda) -9,948, 4. Byrne (Brit./Ducati) -12,952, 5. Corser (Austr./BMW) -14,599, 6. J. Smrž (ČR/Ducati) -19,359, 7. Haslam (Brit./Honda) -19,680, 8. Haga (Jap./Ducati) -20,731, 9. Lagrive (Fr./Honda) -21,923, 10. Tamada (Jap./Kawasaki) -27,807. Průběžné pořadí MS (po 10 ze 14 závodů): 1. Haga 326, 2. Spies 319, 3. Fabrizio 273, 4. J. Rea 206, 5. Biaggi 200, 6. Haslam 180, ...10. Smrž 132. Konstruktéři: 1. Ducati 412, 2. Yamaha 362, 3. Honda 306, 4. Aprilia 207, 5. Suzuki 133. Pohár FIM superstocků do 1000 ccm (12 kol - 64,836 km): 1. Simeon (Belg./Ducati) 24:52,839 (156,353 km/h), 2. Fores (Šp./Kawasaki) -8,022, 3. Ježek (ČR/Honda) -8,079. Průběžné pořadí: 1. Simeon 130, 2. Corti (It./Suzuki) 104, 3. Fores 84, ...7. Ježek 48. MS supersportů (18 kol - 97,254 km): 1. Foret (Fr./Yamaha) 37:14,367 (156,695 km/h), 2. West (Austr./Honda) -0,148, 3. Lascorcz (Šp./Kawasaki) -0,289, ...20. Brož (ČR/Honda) -1:57,684, M. Smrž (ČR/Triumph Daytona) a Vostárek (ČR/Honda) nedokončili. ME superstock do 600 ccm (9 kol - 48,627 km): 1. Lonbois (Belg./Yamaha) 19:19,920 (150,922 km/h), 2. Petrucci (It./Yamaha) -0,247, 3. La Marca (It./Honda) -0,315, ...16. Látr (ČR/Honda) -40,365, Salač (ČR/Yamaha) nedokončil. |