Stáj pak narychlo změnila program. Namísto zlínské soutěže chce obsadit některý šotolinový díl mistrovství světa. Do úvahy připadá Turecko nebo Velká Británie.
Čeští fanoušci mohou jen litovat, že sympatický Ital do Zlína nedorazí. Na Barumce závodil už před rokem a ihned zaujal. Na neznámých tratích předvedl skvělý výkon, nestačil pouze na krajana a předchůdce na evropském trůnu Travagliu.
"Moc se mi u vás líbilo," pochvaloval si Basso. "Závod je kvalitní, rychlostní zkoušky jsou nesmírně těžké. Náročné jsou hlavně lesní úseky."
Z pilotů, kteří letos pravidelně obsazují kontinentální šampionát, je Basso jednoznačně největší hvězdou. Velkou pozornost vzbuzuje také auto, které řídí. Fiat Grande Punto S2000 je symbolem nové generace rallyových vozů, v budoucnu zřejmě nahradí uctívané speciály WRC.
"Auto je velmi rychlé, ale ještě není na nejvyšší úrovni. Musíme ho vylepšit na jiných površích, než je asfalt," naznačil Basso, který loni ve Zlíně startoval se slabším modelem S1600. "Jsou to dvě různá auta, vývoj šestnáctistovky je mnohem dál."
S tím, že třiatřicetiletý jezdec letos získá evropskou korunu, se počítalo. Ve srovnání s konkurencí těží z kvalitnějšího a silnějšího vozu. Přestože je stále ve fázi vývoje, cokoliv jiného než titul by bylo zklamání. Vedení turínské značky přesto neskrývalo velké nadšení, že o novém mistru bylo rozhodnuto už po šestém podniku devítidílného seriálu.
"Fiat už dlouho nic nevyhrál, proto je důležité, že se to povedlo s novým autem," upozornil Basso, který dominoval v Turecku, Belgii, Bulharsku i Portugalsku. "Teď si jen můžeme přát, abychom potenciál tohoto vozu zúročili."