Na Pindulu posádky zavítají až v neděli, druhý průjezd kultovního úseku bude dokonce posledním v harmonogramu.
"Pindula je možná nejzákeřnější erzetou barumky, na úvod vždycky procedila startovní pole. Proto jsme se rozhodli dát ji až jako poslední," vysvětlil tajemník soutěže Jan Regner.
Přesun Pinduly do samého závěru zvýrazní obtížnost letošní barumky. O tom, že úsek vedoucí nad Zlínem a Želechovicemi dokáže být pořádně zrádný, se přesvědčila řada favoritů včetně trojnásobného vítěze Romana Kresty, který tady předloni havaroval.
"V minulých letech nedělní etapa skoro o ničem nerozhodovala. Tím, že je Pindula až poslední, se to může změnit," tuší Regner. "Po jejím přesunu jsou páteční i sobotní etapa stejně náročné."
Většina rychlostních zkoušek se proti loňsku nemění. Pojedou se však dva staronové testy – Biskupice a Velký Ořechov. První chyběl v harmonogramu devět let, druhý šest.
"Chtěli jsme zařadit úseky, které se dlouho nejely. Rozhodli jsme se pro tyto dva, protože jsou divácky přehledné," objasnil Regner.
Pořadatelé ovšem původně měli jiný plán. Hodlali využít další legendární test Kateřinice – Pržno s proslulou zatáčkou o 180°. Jenže jejich snaha nevyšla. "Nedohodli jsem se tam," posteskl si Regner.
Jaké startovní pole se vydá vstříc 17 měřeným úsekům, zatím není jasné. Příjem přihlášek teprve začal a skončí až 6. srpna. Přesto by neměl chybět žádný ze stálých účastníků Intercontinental Rally Challenge (IRC), do nějž barumka patří.
"Zatím můžeme vycházet jen z rezervace hotelů. Pokoje si zamluvili všichni stálí účastníci IRC," podotkl Regner.
Zcela jistě nebude ve Zlíně scházet tovární tým Škoda Motorsport s Finem Juhem Hänninenem a Janem Kopeckým, kteří vedou klasifikaci IRC. Přijede také čerstvý vítěz belgické Ypres Rally Freddy Loix, jenž barumku vyhrál předloni.
"Zlínskou soutěž mám v plánu," potvrdil Loix, který letos závodí ve Škodě Fabii S2000.