„Měli jsme tolik práce, že bych nestíhal závodní test. A bez něj bych si na Barumku netroufl, protože na ni se musíš pořádně připravit,“ vysvětlil Kresta, který už chystal vůz. „Stejně jsme ho nestihli dostavět.“
Ale to neznamená, že na soutěži chybí. Jen už není ve dvojroli jezdec – šéf týmu. Stejně jako předloni se „pouze“ stará o jiné.
„Ani mě nemrzí, že nejedu. Připravovat auta a závodit na vysoké úrovni nelze moc sladit,“ vysvětlil.
Stejně jako po celou sezonu Kresta chystá Škodu Fabii R5 pro Filipa Mareše, což je projekt Autoklubu České republiky. Pilotovi, jenž až do loňska řídil vůz pouze s jednou poháněnou nápravou, spolupráce s domácí rallyovou ikonou náramně sedí. V průběžném pořadí domácího šampionátu byl druhý, na Barum rally měl na dosah skvělý výsledek. Jenže nedojel. V posledním testu havaroval ze šestého místa.
„Tento závod má úplně jinou úroveň než ostatní české soutěže a Filip zajížděl velmi dobré časy,“ poznamenal zklamaný týmový šéf.
Kresta v předchozích dílech domácího šampionátu spolupracoval i s týmem Škoda Motorsport, chystal vůz pro nadějného Fina Juusa Nordgrena. Také na známých tratích využil jeho zkušenosti zahraniční jezdec. Oslovil jej Brit Rhys Yates. Díky tomu, že Kresta měl k dispozici volný model, rychle se domluvili na spolupráci.
„Měl zájem poznat jiný tým a charakter této soutěže, aby si udělal obrázek o evropských závodech,“ vysvětlil Kresta.
Yates vydržel v soutěži jen tři testy, po nichž figuroval na 14. příčce. Pak na Trojáku ulomil kolo a předčasně odstoupil.
„Mrzí mě to, ale spolupráce s Romanem byla skvělá. Auto fungovalo výborně,“ ocenil Yates. „Doufám, že za rok se na Barumku vrátím.“
Krestův tým se v letošní sezoně zaměřoval na domácí soutěže. V září poprvé vyrazí do zahraničí. Společně s Marešem bude startovat na Rajdu Polském, což je další díl mistrovství Evropy. V jeho týmu pojede ještě jeden, zatím neurčený jezdec.
„Může se stát, že evropský start je předehrou pro příští rok,“ naznačil Kresta.