„Výběr trati omezují ochráněné oblasti a vozovky, které v regionu jsou,“ vysvětlil ředitel soutěže Miloslav Regner. „Tři čtyři úseky vždycky necháme odpočívat, se zbytkem si hrajeme. Našim cílem je postavit co nejdelší testy, a to není jednoduché.“
V programu pochopitelně zůstává oblíbená městská rychlostní zkouška, která vede ulicemi Zlína, ta projde drobnou obměnou. Jako obvykle otevře soutěž v pátek 29. srpna večer. O den později projede startovní pole úseky Slušovice, Maják, Troják a Semetín, v neděli se vydá na testy Zádveřice, Pindula a Kudlovice.
„Snažili jsme se vyjít vstříc divákům a zařadit takové zkoušky, které jsou přehledné a zároveň bezpečné,“ upozornil zástupce ředitele Jan Regner. I proto posádky vyrazí nejprve do Slušovic a pak na Maják.
Pár novinek letošní barumka přece jen nabídne. Technická přejímka už nebude ve sportovní hale Euronics ve Zlíně, ale v nové zkušebně firmy Continental Barum v Otrokovicích. Dopoledne před samotným startem se uskuteční kvalifikační rychlostní zkouška. Dvanáct prioritních jezdců si to v Pohořelicích rozdá o co nejlepší startovní pořadí.
Uzávěrka přihlášek je až 8. srpna, takže na konkrétní jména účastníků je příliš brzy. Přesto je už teď jisté, že do Zlína přijede spousta vynikajících jezdců, které prestižní soutěž láká. Neměl by scházet nikdo ze stálých účastníků evropského šampionátu.
„Vrcholem poslední doby byly ročníky 2010 a 2011, pak šla úroveň trošku dolů. Bylo to tím, že týmy neměly k dispozici nová vozidla,“ objasnil Regner. „Ale nyní se to už zase zvedá.“
Vrcholem sezony bude barumka pro tovární tým Škoda Motorsport, který by měl nasadil finského lídra šampionátu Esapekku Lappiho a snad i trojnásobného vítěze Jana Kopeckého. Konkurenční Peugeot objíždí seriál s Nizozemcem Kevinem Abbringem a Irem Craigem Breenem. Zájem startovat ohlásil britský šampion Mark Higgins.
Chybět nebude ani domácí Roman Kresta, přestože po loňském ročníku ohlásil konec kariéry. „Mí dlouholetí sponzoři mi nabídli start a já souhlasil,“ uvedl Kresta.