S předstihem už chystají jubilejní 50. ročník, který chtějí zorganizovat v duchu 70. a 80. let. To znamená výrazně víc závodních kilometrů, než je současných 200 a něco. Dokonce už pro sezonu 2020 dostali výjimku od Mezinárodní automobilové federace FIA, takže začali shánět pořadatele, protože jich budou potřebovat výrazně víc než letos.
Ale nic z toho nebrání organizátorům automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín, aby představili podobu letošního 49. ročníku, který se pojede 16. - 18. srpna. Vycházejí z osvědčené tradice. Čas se bude opět měřit na 15 úsecích.
„Jako obvykle jsme připravili obtížné zkoušky, které prověří připravenost posádek i vozů,“ naznačil ředitel soutěže Miloslav Regner.
Zásadní změnou je návrat oblíbené Pinduly, jejíž letošní verze měří 18,5 km. Erzeta, která se poprvé jela v roce 1973, loni chyběla kvůli potížím s morem afrických prasat. „Nechtěli jsme riskovat, proto jsme tam nejeli. Problém ale pominul, takže se vracíme,“ vysvětlil Regner.
Pindula je na programu v poslední etapě, ovšem závodit se začne už v pátek. Tradiční testovací zkouška se pojede dopoledne v Pohořelicích, zatímco odpoledne a pozdní večer budou patřit oblíbenému testu v ulicích Zlína. Podle údajů mobilních operátorů jej loni sledovalo 35 tisíc lidí.
Nejprve na trať vyjedou legendární vozy Bugatti a další skvosty z počátku automobilismu, pak je budou následovat účastníci Star Rally, což jsou novější historická vozidla, a v tradičních 21.15 vyrazí současné modely.
I další program je tradiční. Sobotní menu nabídne zkoušky Březová, Semetín, Halenkovice a Kostelany, nedělní Maják, Pindulu a Kašavu.
Jak bude vypadat startovní listina, je zatím nejasné. Letošní Barumka se jede týden před světovou Německou rally, což dává naději, že by některý špičkový jezdec mohl přijet v rámci testu. Ale jestli někdo opravdu naváže na loňský start továrního jezdce Hyundai Daniho Sorda, který ve Zlíně skončil třetí, se ukáže až 28. července, kdy je uzávěrka přihlášek.
„Zkoušíme přilákat světového jezdce,“ naznačil Regner.
Do této kategorie pochopitelně patří sedminásobný vítěz Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport, který by měl obhajovat poslední čtyři triumfy.
Barumka je šestým dílem mistrovství Evropy, v jehož popředí jsou Polák Lukasz Habaj, Brit Chris Ingram či loňský šampion Alexej Lukjaňuk z Ruska. Svými ambicemi se netají ani Filip Mareš, který před týdnem v Hustopečích vyhrál svou první soutěž, ani další piloti domácí špičky. Je jasné, že zlínská soutěž opět nabídne velkou podívanou.