Můžeme gratulovat, ne? Jedenáctá příčka je skvělý výsledek.
Já chtěl desítku, ta mi nevyšla. Ale mohu říci, že s výkonem jsem spokojen. Časovka byla obsazena lépe než loni na mistrovství světa, jeli i Cancellara a Wiggins, kteří tehdy chyběli. Konkurence byla maximální.
Rozjel jste ji mimořádně rychle na 7. místě při prvním mezičase. Přesto, neříkáte si nyní, že jste měl možná začít trochu pomaleji? Protože pak vás podle trenéra Andrleho přepadla malá krize...
Když to vezmu zpětně, tak možná jsem pomaleji začít měl. Ten jediný kopec na trati jsem absolvoval dost rychle. Kdybych ho vyšlapal přece jen pomaleji, asi bych pak tím víc získal na rovině, která po sjezdu z kopce následovala. Na ní to nebylo úplně ono, měl jsem trochu tuhé nohy. Ale to jsou jen kdyby, to už nevezmu zpátky.
Zato "druhý poločas" závodu byl ve vašem podání opět parádní.
Měl jsem trať přes město dost dobře najetou. Člověk ji musí mít najetou, aby neztrácel. Snažil jsem se celou časovku zvládnout tak, aby byl čas co nejlepší. Větší tempo už jsem vydržel nemohl.
Jak byste popsal stav, ve kterém se vaše tělo nacházelo na posledních metrech?
Už pět kilometrů před cílem jsem byl hodně mrtvý. Měl jsem toho plné zuby. Zvedl jsem se ze sedla, ale pak jsem si musel zase sednout, protože už to nešlo.
A za cílem?
Velká úleva a radost, že mám závod za sebou. Coby průběžně třetího v pořadí mě vedli na židličky pro cyklisty, kteří v tu chvíli drželi první tři místa. Jenže tam jsem si skoro nemohl sednout, jak mě ty nohy bolely.
Každopádně pozici v širší světové časovkářské špičce jste obhájil.
Jo, já to také beru jako úspěšnou časovku.
Co říkáte převaze, s jakou triumfoval Tony Martin?
46 vteřin, to je vážně obrovský náskok. Je momentálně nejlepším časovkářem na světě, o tom už není sporu. Kdyby vyhrál o pár vteřin, mohlo by se říci, že jeho soupeř udělal nějaké technické chyby. Ale on vyhrál o tři čtvrté minuty!
V neděli vás čeká silniční závod s hromadným startem. Jak se do něj budete dávat dohromady?
Ono to půjde. Teď se osprchuju, protáhnu, zajdu na masáž. Zítra se dvě hodiny svezu na kole a v dalších dnech taky, aby se tělo z dnešní únavy vyjelo. Do neděle je času na regeneraci dostatek.
Po omluvenkách od Romana Kreuzigera a Leopolda Königa by měl být jasným lídrem týmu Zdeněk Štybar. Vy případně zkusíte chytit některý z úniků?
Uvidíme, jak všechno bude vypadat, taktiku na neděli určíme před startem. Jediným lídrem asi skutečně bude Zdeněk Štybar, který by mohl ty kopce přejet a spurtovat v první skupině. Co bude se mnou, to bych zatím radši neřešil.