"Bylo by to ideální spojení," uvádí Hynek. "Účast motorky v rámci týmu by nebyla tak nákladná." Praga už něco podobného zkusila před dvěmi lety. Na soutěži Enduromania v Rumunsku doprovázel motocyklistu týmový kamion. Pro tento rok plánuje společnost účast nákladního vozu v Rallye Berlín - Wroclaw.
Pragovka už zkušenosti se závody má. Pavel Cacák vyhrál s vozem evropský šampionát v Truck Trialu, na motokrosové motorce závodil Miroslav Kučírek, stroj stejné značky sedlá i mladý švédský reprezentant v enduru Martin Lind. S Pragou jezdil v sezoně 1997 v mistrovství Evropy v závodech tahačů na okruzích Martin Koloc.
Pro Dakar zvažuje firma kamion Praga Alfa 4x4. "Vyšli bychom ze sériového provedení," tvrdí Hynek. "Podle předpisů se stejně velké změny na voze dělat nemůžou. Bylo by ale potřeba upravit pragovku víc do rychla, třeba změnou převodů v zadní nápravě."
Šéf Pragy si uvědomuje, že ideální by bylo nasadit do soutěže dva vozy - závodní a doprovodný. Podobně jako je tomu u týmů Karla Lopraise a Tomáše Tomečka. "Znova říkám, je to jen o pěnězích. Když jich bude dost, pojedou dva." Na místo pilota počítá Hynek s Cacákem. "Pavel je to hodně kvalitní a vyježděný závodník. Navíc moc chce jet."
Do soutěže motocyklistů by továrna připravila čtyřtaktní Pragu ED 610, stejný typ, se kterým jezdí Lind. "Zkoušeli jsme při expedici v Maroku dvěstěpadesátku, ale ta se pro tak dlouhý závod nehodí," uvedl Hynek. Praga zatím ale "šestistovku" sériově nevyrábí. "Existuje jen prototypová sada."
Od účasti ve slavné rallye si Hynek slibuje, že pozvedne značku v zahraničí. "Potřebujeme se zviditelnit. Je třeba udělat první krok a ukázat, že vůbec existujeme," říká. "Těžko se proniká na trhy, když nás nikdo nezná. Závod tomu pomůže."
Pavel Cacák s vozem Praga při závodech v Truck Trialu |