Evropská špička zaplní Přerovskou rokli od sobotního dopoledne. Sekanina zatím může být se sezonou spokojený. „Relativně, ale cíle a plány byly letos trochu jiné. Stavěli jsme auto na boj o první dvě tři příčky. Určitě nepomýšlím na to, že bych skončil třetí. Ale uvidíme, konkurence pilotů je silná, děláme, co se dá. Zatím bojujeme, jen se nás moc nedrželo štěstí. Čekám boj do posledního závodu,“ odhaduje.
Letos má seriál nový bodovací systém. „Nejdříve se jedou tři rozjížďky, po nich se udělá součet a první za ně získá deset bodů, desátý jeden bod. Ve finále se jede o dalších pětadvacet bodů, takže maximálně můžete získat až 35 bodů,“ počítá Sekanina.
V Přerově se tak chystá útočit na bednu. „Upřímně, Přerov mi tolik nesedí, ale auto je rychlé, takže se s tím nějak poperu. Když chcete dosáhnout na první trojku, musíte dokázat zajet kdekoliv. Jsou tam těžší starty, ale auto funguje, já se akorát musím poprat se zbytkem. Doufám, že to bude dobré, na první tři pozice máme,“ věří.
Co mu v Přerově nevyhovuje? „Je tam jílovitý povrch, který se negumuje, trať je uklouzaná,“ odpoví. „My máme o 150 kilogramů těžší auto než ostatní, takže se hrozně rychle hrne ze stopy, protože pod koly nemá materiál, na kterém by mohlo zrychlovat. Ale jsou piloti, kteří s dvoumotorákem, jako máme my, dokážou jet i na takovém povrchu. Takže je to spíš ve mně.“
Prozatím se na pátém místě v divizi Buggy 1600 seriálu mistrovství Evropy drží Vít Nosálek. Zábřežský pilot se na oblíbenou trať do Přerova na rozdíl od Sekaniny těší. „Být na bedně by bylo super,“ přemítá osmadvacetiletý závodník, který se v roce 2009 stal mistrem Evropy.
O třetí místo chce zabojovat v rokli. „Je to naše domácí trať. Tam mi to celkem vyhovuje, jsem rychlej a chtěl bych něco zajet. Konkurence je ale letos vážně silná, je úspěch být vůbec ve finále, tedy do desátého místa,“ říká.
V minulosti se několikrát zmínil, že mu trať v Přerově sedí. Je jeho vůbec nejoblíbenější? „To bych neřekl, ale jezdí se mi tam dobře. Iz předchozích let vím, že jsem tam celkem rychlej a jde mi to,“ vyhlíží start.
V pořadí mistrovství Evropy mohl být Nosálek výš už teď, ale nevyšly mu závody v německém Seelow a ve francouzském Saint Georges. „Je to i vyrovnaností, protože letos je v kategorii Buggy 1600 asi patnáct jezdců, kteří se rvou o finále,“ poznamená.
Jak čeští závodníci obstojí na domácí půdě?