Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Autokrosař Fejfar řeší lapálie s auty: Druhé místo doma potěšilo

Několikanásobný mistr Evropy Václav Fejfar skončil na domácích závodech v Nové Pace na druhém místě, když nad jeho síly byl pouze Aleš Fučík. Tomu ještě do loňské sezony stavěl auto. | foto: autokaleidoskop.cz

4 2017
Po nevydařeném vstupu do seriálu mistrovství Evropy, kdy autokrosového matadora Václava Fejfara trápila technika, dokázal na domácí trati v Nové Pace zabojovat a i s loňským modelem auta dojel druhý.

Jak sám jezdec z Lužan přiznává, takovou sezonu ještě nezažil. Z prvních třech závodů mistrovství Evropy bodoval pouze v jednom z nich. Fejfara totiž v letošní sezoně trápí lapálie s auty. Hned po Matschenbergu ze kterého odjel dokonce dříve musel poslat zadřený motor do Nizozemska. V Pace proto startoval s autem, se kterým jezdil vloni.

Přesto dokázal, jak skvělým pilotem je, když ve třetí rozjížďce po skvělém souboji s Martinem Samohýlem vyhrál. Ve finálové jízdě potom nestačil pouze na vedoucího muže průběžného pořadí Aleše Fučíka. „Druhé místo? Tak za to jsem opravdu moc rád. Myslím, že se nám o něm po těch problémech nemohlo ani zdát. Po těch trablech nám dodalo sílu do další práce,“ řekl spokojený Fejfar.

Jak jste si závod mistrovství Evropy na domácí trati užil?
Užil jsem si ho hodně, ale na druhou stranu jsem byl ve stresu. Závodím tu doma, kde mám plno kamarádů a příznivců. Snažil jsem se zajet co nejlépe a myslím, že jsou všichni spokojeni. Byl to hezký víkend.

Jak závody na domácí trati v Nové Pace hodnotíte?
S čistou hlavou mohu říct, že jsem nadmíru spokojen. My jsme vyhráli první měřený trénink, jenže poté jsme přišli na problém s olejem a vodou. Zase nás to bohužel posadilo na zadek a mysleli jsme, že to zabalíme. Naštěstí jsme včas přišli, že to není zas tak závažná závada. Museli jsme po každé jízdě měnit olej a vodu, ale naštěstí vše vyšlo. Od třetí rozjížďky jsem už přidal.

Závod mistrovství Evropy v autokrosu v Nové Pace

Touring Autocross: 1. Fučík, 2. Fejfar, 3. Samohýl, 4. J. Bartoš, ...6. Červený (všichni ČR/Škoda Fabia), 8. Výborný (ČR/Mitsubishi Mirage).
Průběžné pořadí (po 4 z 9 závodů): 1. Fučík 131, 2. Boele (Niz./Škoda Fabia) 94, 3. Samohýl 93, 4. Červený 81, ...6. Výborný 77, 8. Fejfar 53, 9. J. Bartoš 42.

Super Buggy: 1. Kubíček (ČR/Ford V6 Zomer), 2. E. Grencis (Lot./Alfa Racing Volvo), 3. P. Bartoš (ČR/BMW), ...8. V. Štětina (ČR/Hošek Nissan), 10. Vontszemü (ČR/BMW M3).
Průběžné pořadí (po 4 z 9 závodů): 1. Stubbe (Něm./Fast&Speed Emming) 119, 2. Tafani (Fr./Peters Suzuki) 88, 3. E. Grencis 86, ...6. P. Bartoš 59, 10. Kubíček 49, 13. V. Štětina 36, 14. Horák (ČR/BMW) 33, 15. Hošek (ČR/Nissan) 22.

Buggy 1600: 1. Nikodém (ČR/CM Buggy), 2. Wibbeler (Něm./Trackline), 3. Laubach (Něm./PAS Suzuki), 4. Vaněk (ČR/Alfa Racing Factory), ...6. Nosálek (ČR/BMW), 8. Šmíd (ČR/PFS Racing Suzuki).
Průběžné pořadí (po 4 z 9 závodů): 1. Laubach 100, 2. Nikodém 98, 3. Nosálek 89, 4. Vaněk 88, ...13. Šmíd 38.

Junior buggy: 1. Furažkin (Rus./Suzuki), 2. J. Grencis (Lot./Alfa Racing Yamaha), 3. Ovčarov (Rus./Yamaha), 4. A. Prokop (ČR/Suzuki), ...6. Hartman, 7. Novotný (oba ČR/Yamaha).
Průběžné pořadí: 1. Furažkin 122, 2. Grencis 117, 3. Ovčarov 102, ...5. Novotný 88, 6. A. Prokop 80, 7. D. Prokop (ČR/Suzuki GSX-R) 72.

Především se třetí rozjížďkou jste musel být hodně spokojen.
To jsem byl. Zajel jsem i kvůli lidem, protože jich přišla spousta a já jsem je nechtěl zklamat. Zkusil jsem to tedy, dostal se na první místo, a to si udržel. Tím jsem se dostal zpět do tempa a bylo to dobré.

Finále se ale nevyvíjelo dobře hned od startu.
Přesně tak. Auto nám totiž z místa neodjíždělo dobře a navíc ani nemá takovou sílu. Naštěstí se mi do kopce po startu podařilo protáhnout na třetí místo za Oťase (Otakara Výborného). Za ním jsem jezdil a čekal jsem na jeho chybu. Ta poté přišla a rázem jsem byl druhý.

Fučíka jste přes velkou ztrátu téměř dojel a možná vám chybělo jedno kolo k jeho předjetí. Myslíte, že měl technickou závadu, nebo jel na jistotu?
Podle mého názoru závadu neměl. Ale trať už byla dost rozbitá a tak se snažil jet na jistotu a myslím, že o mě vůbec nevěděl, proto jsem ho dojel. On si mě všiml až u Kapličky a hned se snažil přidat. Bohužel tam moc šancí na předjetí nebylo, ale myslím si, že kdyby se jelo o jedno kolo více, tak to mohlo být ještě zajímavé. Ale jak jsem řekl, za druhé místo jsem moc rád, protože jsme to vůbec nečekali a bylo to pro nás překvapení.

Rozhodovala už startovní pozice, kde Fučík šel hned na čelo a poodjel vám a celému startovnímu poli?
Určitě ano. V Nové Pace pozice na startu většinou rozhoduje. Přesto si myslím, že hlavním problémem bylo to, že nám auto neodjíždí moc dobře a nemá takový výkon. Já jsem to věděl a musel jsem se snažit podle toho jet.

Asi to pro vás musel být hektický týden před závody ve Štikovské rokli, protože jste měli starosti s auty, že?
Po pravdě už to není týden, už jsou to dva nebo tři měsíce, které jsou velmi náročné na psychiku. V Německu se nám zadřel motor a my jsme museli jet s rezervním. Bylo to velice složité. V úterý před závody jsem musel do Holandska, ve středu jsem se vrátil a kluci z týmu to dali dohromady. Myslím, že udělali maximum a já jim za to moc děkuji. Chtěl bych poděkovat i sponzorům, že nás neodepsali a stojí stále za námi.

Jak moc je vlastně váš motor na novém autě poškozen?
Asi to nebude tak obrovský problém, jak jsme mysleli. Díky tomu, že jsem závadu cítil při jedné z jízdy, tak jsem ji rychle přerušil a není tam takové poškození. Přesto to chce čas. Ale ve Francii už snad s novým autem budeme startovat.

Do Francie už tedy chcete určitě startovat s novým vozem, když máte více času na opravy.
My už jsme s ním chtěli jet v Nové Pace, ale na to jsme potřebovali o dost více času. S autem jsme jeli hned první závod. Bohužel jsem ho moc netestoval a pak přišla chyba, po které se poničilo. V tuto chvíli ho máme připravené a chceme se s ním co nejvíc sžít.

Ztráta na čelo v seriálu mistrovství Evropy je obrovská.
My jsme s tím letos tak trochu počítali. Chtěli jsme vyjet s novou Fabií a natestovat ji na příští sezonu. To je zkrátka daň za to všechno.

Motivaci tedy už na příští sezonu asi máte, když budete jezdit s novým otestovaným autem.
Určitě. Třeba se to ještě může změnit, něco přijde a do výsledného pořadí mohu nějak promluvit. Co si budeme namlouvat, jsem závodník a chci vyhrávat vždycky, proto závodím.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze