Počtvrté ze šesti dosavadních závodů stanul na nejvyšším stupni a počtvrté si do hodnocení šampionátu připsal nejvíce bodů ze všech. Přesto před závěrečnou třetinou letošního evropského šampionátu Václav Fejfar ani zdaleka nemůže mluvit o tom, že má ve třídě Touring Autocross, v níž jezdí poslední sezony, svůj druhý titul mistra Evropy na dosah.
„To bude ještě hodně těžký a bude rozhodovat každý bod,“ upozorňuje zkušený jezdec z Lužan u Jičína poté, co s uspokojením přijme gratulaci k dalšímu evropskému prvenství. V Přerově bylo v této sezoně už čtvrté.
Nebylo ale s maximálním bodovým ziskem. Kde se stala chyba?
V první kvalifikační jízdě, pro kterou jsem si po nejrychlejším čase v tréninku vybral na startu prostřední dráhu. Bohužel jsem neodstartoval nejlépe a pak už nebylo kudy se dostat dopředu. Martin Samohýl byl rychlejší, což bylo i ve druhé rozjížďce, a v součtu jsem tam nechal ten bod.
I proto jste šel do finálové jízdy také z druhého místa, tam jste ale problémy neměl...
Tam totiž Martin zůstal stát, já jsem vyrazil dopředu a pak už nebylo tak těžké dojet si pro pětadvacet bodů za první místo, měl jsem docela slušný náskok.
FaktaME v autokrosu, třída Touring Autocross ● v čele průběžného pořadí je Václav Fejfar, který v šesti závodech - z nichž čtyři vyhrál - nasbíral 183 bodů, druhý Otakar Výborný ztrácí jen 4 body ● další závodníci už mají poměrně velkou ztrátu, třetí Martin Samohýl si zatím vyjel 144 bodů, čtvrtý Aleš Fučík 139, pátý Paulius Pleskovas 110 bodů ● do konce letošního seriálu chybějí tři závody, první se jede o víkendu v Maďarsku, další dva pak v září v Itálii a ve Francii, kde letošní evropský šampionát vyvrcholí |
Ten máte i v průběžném hodnocení, ale jistotu evropského titulu vám zdaleka nedává.
Tak to ani náhodou, vždyť před Otakarem Výborným mám k dobru jen čtyři body, to je při současném systému bodování vlastně minimální náskok, který se může během jediného závodu úplně ztratit, nebo se to může dokonce otočit.
Zase máte výhodu, že už vás asi neohrozí nikdo zezadu a že to tedy bude jen boj o titul.
Zatím to tak opravdu vypadá, protože ztráta ostatních za námi dvěma je už opravdu větší. O to náročnější ale bude závěr šampionátu pro nás dva.
S jakou taktikou do něj půjdete?
Musíme vycházet z toho, že se v letošní sezoně žádný závod neškrtá, jako se to praktikovalo ještě nedávno. Započítávají se všechny výsledky, není čas na žádné zaváhání. Podívejte se na naše výsledky. Já jsem vyhrál čtyři závody, Otakar Výborný dva, ale rozdíl mezi námi je jen čtyřbodový, protože mně se bodově nepovedly závody v německém Seelowu avNové Pace, kde jsem hodně ztratil. Takže se člověk musí vždycky dobře připravit a pak jet tak, aby hlavně dojel a když dojede, tak s tím, že nezničí auto.
To je případ tohoto týdne, kdy hned po víkendu v Přerově následuje další závod v Maďarsku. Jak jste z tohoto pohledu na Moravě dopadl?
Naštěstí dobře, ale práce na autě je po každém závodě dost, všechno se musí překontrolovat. Navíc k tomu připravujeme vůz pro Aleše Fučíka, k tomu ještě pro italského jezdce, s nímž spolupracujeme, práce je hodně.
O mistrovském titulu ve vaší třídě Touring Autocross rozhodnou poslední tři podniky, po víkendovém závodě v maďarském Nyirádu se jede v září v italské Maggioře a končí se ve francouzském Saint Igny. Jak vám tamní tratě vyhovují?
Nemám s nimi problém a mám je rád. Jsou rychlé, což mi nevadí, umím se tomu přizpůsobit.
Hlavně Nyirád a Maggiora by však svým charakterem blízkým rallycrossu mohly vyhovovat vašemu konkurentovi Výbornému...
Jsou rychlé, to je pravda, ale to je Přerov, kde jsme jeli teď, také. Vždyť v jednom místě jedeme určitě rychlostí přes 180 kilometrů v hodině. Tohle podle mě nerozhodne, rozhodne příprava a to, kdo nervy udrží na uzdě. A také se u toho při současném bodovém systému musí hodně přemýšlet.