Scénář závodu mistrovství světa cestovních vozů v Brands Hatch jakoby kopíroval poslední klání v Portu. Brazilský pilot BMW Augusto Farfus se znovu postaral o bouračku v prvním závodě, poté se propracoval na osmé místo v cíli a získané pole position ve druhém závodě přetavil v konečný triumf.
Sobotní kvalifikace se nesla ve znamení úspěchů Chevroletu. Do její druhé části se dostali všichni tři jezdci modré značky. Kromě nich si boj o nejvýhodnější postavení na startu prodloužili Jörg Müller, Andy Priaulx a Augusto Farfus od BMW.
Naproti tomu úřadující mistr světa Yvan Muller si musel nechat zajít chuť, jeho výpadek však kompenzovali kolegové Gabriele Tarquini, Rickard Rydell a Tiago Monteiro, do desítky se ještě vměstnal Norbert Michelisz. Pole position si pak vyjel Alain Menu, záda mu kryl týmový kolega Robert Huff.
Na startu prvního závodu se oba udrželi na špici, a tak mohli v klidu sledovat havárii, ve které znovu účinkoval Farfus. Ten vrazil do Mullera, který musel odstoupit pro zlomené zavěšení kola.
Ještě předtím mu ale takřka na střechu auta vlétl Felix Porteiro, který nemohl do místa srážky dobrzdit. Pro identické poškození jako Muller musel vzdát také Michelisz. Kvůli nepořádku na trati vyjel safety car.
O další karambol se po restartu postaral Vito Postiglione, který naboural do Sergio Hernandeze, do incidentu se ještě namočil Franz Engstler a Tomy Rustad. Do cíle jako první v klidu dokroužil Menu, který zatím na Brands Hatch drží výbornou bilanci – co závodní víkend, to vítězství.
Na podiu se s ním radoval Huff a Priaulx. Ještě předtím, v nájezdu do posledního kola, zpomalilo Lariniho auto, a tak se na kýžené osmé místo zaručující pole position pro druhý závod nakonec dostal Farfus. Mezi nezávislými byl nejrychlejší Stefano D’Aste.
Výsledky | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Druhý závod
Na začátku znovu úřadoval zpomalovací vůz, tentokrát to ale bylo z důvodu odletu lékařské helikoptéry, která převážela zraněného Henryho Surteese, který havaroval v doprovodném závodě Formule 2.
Po zavlátí zelených vlajek se znovu bojovalo, na rozdíl od prvního závodu se to ale obešlo bez kolizí. Největší akci předvedl Alex Zanardi, který po souboji s Huffem vyjel mimo trať.
Horkokrevný Brazilec Farfus měl před sebou volno, proto dokázal komfortně zvítězit před kolegou Müllerem. Na pódiu druhého závodu zachránil třetím místem čest Seatu Tarquini. Kategorie nezávislých jezdců poprvé jako vítěze viděla Toma Boardmana.
Výsledky1. Augusto Farfus (Braz.) BMW 320si 2. Jörg Müller (Něm.) BMW 320si 3. Gabriele Tarquini (It.) SEAT León TDI 4. Rickard Rydell (Švéd.) SEAT León TDI 5. Andy Priaulx (Brit.) BMW 320si 6. Robert Huff (Brit.) Chevrolet Cruze 7. Yvan Muller (Fr.) SEAT León TDI 8. Tiago Monteiro (Port.) SEAT León TDI 9. Sergio Hernandez (Špaň.) BMW 320si 10. Tom Boardman (Brit.) SEAT León TFSI |