Novinky letošního mistrovství světa jakoby nebraly konce. Před dvěma týdny absolvovali jezdci Britskou Rallye - podnik, jenž se obyčejně jezdil na konci listopadu. Od pátku namísto tradičních asfaltových tratí v okolí střediska San Remo budou sbírat body na šotolinových cestách středomořského ostrova Sardinie.
Pro většinu pilotů je nová podoba Italské Rallye úplnou novinkou. Ale fanoušci, kteří se o soutěžní sport zajímají blíže, znají klání pod názvem Costa Smeralda. Pravidelně se tady bojovalo o body do ME. Poslední ročník tady vyhrál Harri Rovanperä.
"Byla tady vždycky skvělá atmosféra, o kterou se starali diváci. Ale to je pro Itálii typické. Ovšem znalost tratě z předchozího ročníku mně nebude nic platná. Letos se jede jen pouhých dvanáct kilometrů zkoušek z loňska. Ale charakter rallye se nezmění - můžeme čekat rychlé, úzké a velice technicky namáhavé zkoušky," uvedl Harri Rovanperä.
V roli vedoucímu muže šampionátu jede na Sardinii Francouz Sebastién Loeb. "Před naším testováním jsem na Sardinii nikdy nebyl. Všude je cítit typická atmosféra Středomoří. Podklad tratí je dost tvrdý, silnice úzké a na krajnicích bylo hodně kamenů. Na mnoha místech musíte tvrdě brzdit, a pak bude jednoduché udělat chybu," řekl Loeb. "Pokud by pršelo, bylo by to lepší. V tomto ročním období ale na Sardinii asi pršet nebude."
Na startu bude také tovární tým Škoda Motorsport se dvěma vozy Škoda Fabia WRC. Řídit je budou Armin Schwarz a Toni Gardemeister. Ve startovní listině je i jeden ryze český zástupce - Petr Starý, který naviguje slovenského pilota Jozefa Béreše. Slovensko-česká posádka startuje s vozem Subaru Impreza skupiny N.
"Čeká nás obtížná rallye, povrch cest je podobný Řecku, ale tam je to oproti Sardinii letiště. Tady to jde ze zatáčky do zatáčky. Horské cesty jsou úzké a dvoukolky měly v tréninku problém vyjet do některých stoupání. Velkou část soutěže pojedeme jen na druhý či třetí rychlostní stupeň," sdělil bezprostředně pro seznámení s tratí Jozef Béreš.
Italská Rallye, jež má oficiální název Supermag Rally Italia Sardinia 2004, startuje slavnostně ve čtvrtek večer. Ostrý start je v pátek v 8.30. V úvodní etapě absolvují posádky šest rychlostních zkoušek, v sobotu čeká jezdce dalších sedm testů a na neděli je připraveno závěrečných šest zkoušek. Cíl třináctého dílu MS je naplánován na nedělních 16.45 hodin.
Průběžný stav MS po dvanácti soutěžích:
1. Loeb (Fr., Citroën)92 body, 2. Solberg (Nor., Subaru) 64, 3. Märtin (Est., Ford) 59, 4. Sainz (Šp., Citroën) 55, 5. Grönholm (Fin., Peugeot) 47, 6. Duval (Bel., Ford) 43, ...15. Gardemeister a Paasonen (oba Fin., Škoda) oba 3.
Pohár konstruktérů:
1. Citroën 150 bodů, 2. Ford 112, 3. Subaru 91, 4. Peugeot 76.