Náročná šotolinová soutěž bude mít i speciální náboj pro tovární tým Volkswagenu, jehož jezdci ovládli 12 závodů světového kalendáře za sebou. Naposledy nevystoupili na nejvyšší stupeň právě před rokem v Argentině, kde byl nejrychlejší Brit Kris Meeke s citroënem. Ten však tentokrát na startu chybí.
Průběžné pořadí MS (po 3 ze 14 závodů): Pohár konstruktérů: |
„Argentinská rallye je jedinou soutěží v kalendáři, kterou jsem nikdy nevyhrál. Pojedeme opět jako první auto, takže nás nečeká nic snadného, protože budeme čistit trať. Ať se ale stane cokoli, tak je v našich silách, abychom zde vyhráli poprvé,“ uvedl Ogier, který vede průběžné pořadí MS s náskokem 35 bodů před Norem Matsem Östbergem.
Stejně jako další piloti se bude muset dvaatřicetiletý Francouz vyrovnat se sedmitýdenní přestávkou, kterou měl šampionát po závodě v Mexiku, kde byl nejrychlejší Ogierův týmový kolega Jari-Matti Latvala z Finska.
„Máme za sebou velmi dobrý rok, takže jsme optimističtí. Musíme si ale dát pozor na ošidné počasí, hlavně hustou mlhu,“ podotkl Ogier. Oproti Mexiku se navíc bude závodit na měkčích tratích. „A to vyžaduje odlišný styl jízdy,“ dodal trojnásobný světový šampion, který seriálu kraluje od roku 2013.
Pořadatelé připravili 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 365 kilometrů, zhruba čtvrtina trati je nová. „Oproti loňsku je erzet více, ale jsou kratší. Tento koncept se mi líbí, stejně jako mix nových a starých etap. V Mexiku jsem měl konečně pocit, že se sezona správně rozjela. V Argentině se na to musíme pokusit navázat,“ řekl Latvala.
Hlavními soupeři zástupců VW by měla být trojice továrního týmu Hyundai Thierry Neuville z Belgie, Dani Sordo ze Španělska a Hayden Paddon z Nového Zélandu. Na přední umístění pomýšlejí i Östberg nebo Estonec Ott Tänak.
Na svůj start z Mexika nenaváže Martin Prokop, jediný Čech, který se MS účastní. Ten se plánuje znovu zapojit do šampionátu až v květnu v Portugalsku.