Co od startu na Azorských ostrovech očekáváte?
Závod bude hodně dlouhý a náročný, nejtěžší rychlostní zkoušky přijdou na program až v sobotu. Ale taky první den nebude jednoduchý, protože každý zkouška je jiná.
Zdejší testy prý připomínají zkoušky v Argentině, na Novém Zélandu a na Sardinii.
Pasáže podobné se Sardinií by se tady našly. Na dalších dvou soutěžích jsem nestartoval, ale Juho (Hänninen, týmový kolega) říká, že testy jsou podobné hlavně Zélandu.
Před soutěžní jste hodně testovali, jezdili jste dokonce i tady na Azorech. Pomůže vám to?
Některé testy byly spíš vývojové, ve Francii jsme absolvovali setupový test. Tam jsme auto dokázali naladit tak, abychom byli spokojeni. Ale teprve soutěž ukáže, kde jsou další nedostatky.
Co jste vylepšovali přímo na ostrově?
Nastavení, aby každý šofér byl s autem spokojený.
Říkal jste, že chcete dojet. Není to po čtvrtém místě v Monte Carlu příliš malý cíl?
Uvidíme, kde se budeme pohybovat. Od loňského července jsem na šotolině nezávodil, to je skoro rok. Jsem asfalťák a každá chyba může znamenat konec. Budu se snažit vyvarovat se jich a zároveň jet co nejrychleji.
Cítíte dlouhou přestávku mezi starty na šotolině jako velký handicap?
Je to znát, protože z toho vypadnete. Tady se jinak píše rozpis, jiná je i rychlost. Pro mě je složité odhadnout, kde pojedu na plný plyn a kde ne.
Radíte se o tom hodně s Hänninenem, který na šotolině vyrostl?
Pár věcí jsme rozebírali. Hlavně ty pasáže, kde se dá jet naplno.
Soutěž se koná v prostředí, které láká k odpočinku. Máte vůbec chuť závodit?
Moc teplo tady není, já bych sem na dovolenou nejel (teploty se pohybují mezi 16 a 20 stupni Celsia - pozn. aut.). Takže tady radši závodím.
Azorské ostrovy jsou pověstné téměř panenskou přírodou. Ani ta vás nenadchla?
Když jsme jeli na trénink, jedním okem jsem něco viděl. Měl jsem s sebou foťák, bohužel jsem neudělal ani jeden snímek. Neměli jsme na to čas.