"Mezi mnou a Juanem Pablem to bylo velmi, velmi těsné," ví Alonso, který se v cíli mohl radovat alespoň z porážky svého úhlavního rivala Räikönena. "Při první zastávce jsme natankovali hodně paliva, abych poté vydržel na dráze co nejdéle. A přesto se mi při výjezdu z boxů málem povedlo Montoyu předjet. Za normální strategie bych se dostal do vedení."
Alonso ale nehodlal obviňovat tým, že mu měl natankovat při první zastávce menší množství benzinu: "Ta strategie nebyla špatná. Ztratil jsem na Juana tři vteřiny, ale zůstal na dráze o čtyři nebo pět kol déle. To by mi pomohlo předstihnout ho, naneštěstí jsem se ale dostal do hustého provozu," stěžoval si vedoucí jezdec mistrovství světa.
Alonsovi naděje zhatila hustá doprava na dráze, když hlavně za Trulliho Toyotou zůstal téměř půl kola. Namísto obviňování kamaráda Trulliho, s nímž dříve jezdil u Renaultu, se opřel do traťových komisařů, kteří mají za úkol ukazovat modré vlajky jezdcům, kteří jsou předjížděni o celý okruh.
"Modré vlajky jako by v tu chvíli neexistovaly," uvedl Alonso. "Za Jarnem jsem ztratil tři vteřiny. Ale nebyla to jeho chyba. Žádné modré vlajky v těch místech prostě nebyly. Předpokládám, že nevěděl, že v tu chvíli bojuji o vítězství."
Navzdory tomuto zklamání Alonso poznamenal, že druhé místo je pro tým stále dobrý výsledek - obzvlášť, když se nepotvrdily předpovědi o zcela jasném závodu pro vozy McLaren.
"Po druhé zastávce jsem trochu zkoušel na Juana tlačit, ale předjíždění bylo hodně obtížné," dodal Španěl. "Rychlost Juanova a moje byla v podstatě stejná a Kimi byl hodně daleko, takže jsem v závěru mohl jet poklidně a odpočívat."