Jedenácté vítězství Fernanda Alonsa ve formuli 1 patřilo mezi ty snadnější. Po startu z prvního místa jeho Renault ujel všem, rychle si vypracoval náskok přes deset vteřin, který si udržoval až do cíle. Michael Schumacher se mu více přiblížit nedokázal a do vedení pronikl pouze dvakrát, když mistr světa odjel tankovat do boxů.
"Poslední kola jsem jen čekal na šachovnicový praporek a těšil se na jásající lidi. Připadám si, jako bych vyhrál svůj první závod. Dnes to nebylo příliš dramatické, Ferrari nevyvinulo nijak velký tlak," řekl Alonso na tiskové konferenci po závodě.
"Na víc to tentokrát nebylo," řekl Michael Schumacher. "Ale do konce sezony zbývá ještě hodně závodů. Už jsme letos dokázali, jak se umíme zlepšovat."
V nudném závodě došlo k jediné změně pořadí na čelních místech během úvodních zastávek v boxech, když se Schumacher po výjezdu z pit lane těsně dostal před Giancarla Fisichellu.
Čtvrtý kroužil po celý závod Felipe Massa s druhým Ferrari. Kimi Räikkönen s McLarenem nestačil a mohl být rád, že udržel před Jensonem Buttonem páté místo, na které se posunul po vydařeném startu.
Renault
Před týdnem, na tiskové konferenci po Velké ceně Evropy, Fernando Alonso prohlásil, že doma ve Španělska přijde odveta a Michaela Schumachera porazí. Co slíbil, do puntíku splnil. Po výhře v kvalifikaci odstartoval jako první a na stejné pozici projel i cílem.
O moc víc se toho bohužel o jeho cestě za triumfem říct nedá - Velká cena Španělska byla nejnudnějším závodem dosavadního průběhu sezony. Kamery nezaznamenaly jediný úspěšný předjížděcí manévr.
Pár okruhů vévodil jezdeckému poli Michael Schumacher, ale jen proto, že jezdil tankovat palivo později než jeho čtyřiadvacetieltý sok. Ten nikdy nepřipustil, aby ho jezdec Ferrari nějak ohrozil.
Alonso vyhrál potřetí v sezoně, a protože v dalších třech závodech skončil druhý, mistrovství světa vede s jasným náskokem 15 bodů před Schumacherem. Na stupně vítězů vystoupil ve dvanáctém závodě za sebou.
Giancarlo Fisichella v podstatě kopíroval strategii i způsob jízdy svého týmového kolegy, jen byl o něco pomalejší, takže Michael Schumacher se za ním po startu udržel, a když poprvé vyjel z boxové uličky, Ital zůstal těsně za jeho zadním křídlem.
Fisichella o pár kol později vylétl do únikové zóny, ale projížďka štěrkem ho připravila pouze o kontakt se Schumacherem. Neztratil jedinou pozici. Po závodě se připojil k oslavám Renaultu, který před startem oznámil, že v seriálu bude pokračovat až do roku 2012. Dosud se nevědělo, zda francouzská automobilka bude do F1 investovat i nadále.
Ferrari
Tým z Maranella vyzkoušel na Renault stejnou taktiku jako při Velké ceně Evropy, ale tentokrát nezabrala. Schumacher nabral v kvalifikaci více paliva, aby mohl před každou zastávkou zůstávat na trati déle než Alonso, jenže tentokrát nebylo jeho Ferrari dost rychlé. Tradiční série nejrychlejších kol, kdy po několika vteřinách stahuje náskoky soupeřů, nepřišla.
Strategie mu sice pomohla posunout se před Fisichellu, ale to nebylo ani pro jeden ze soupeřících týmů překvapení. Ital do boje o první místo zasáhnout neměl.
Felipe Massa opět prokázal, že je ve Ferrari stejně spolehlivou a rychlou dvojkou jako býval jeho krajan Barrichello. Od startu do cíle si držel čtvrtou pozici a soustředil se pouze na to, aby dojel do cíle. Räikkönen za ním každým metrem ztrácel.
McLaren
Před každým závodem všichni očekávají, že McLaren konečně naplní předsezonní propočty a zaútočí na nejvyšší příčky, ale v Barceloně to bylo spíš horší než lepší. Räikkönen ztrácel v cíli na Alonso místo tří vteřin rovnou téměř minutu.
Finský rychlík předvedl úžasný start, který lze považovat za nejhezčí okamžik závodu. Proklouzl mezi jezdci Toyoty a Buttonem, v první zatáčce objel vnějškem Barrichella a už se díval na rudé zadní křídlo Felipeho Massy. Bohužel pro něj ne příliš dlouho, rychlosti Brazilcova Ferrari nestačil a po celý závod ztrácel. Před cílem se na něj dotáhl dokonce Button v Hondě.
Neveselý den McLarenu završil Juan Pablo Montoya. Na startu poskočil jen o jedno místo a jedenáctý jezdil i ve chvíli, kdy v 18. kole dostal ve druhé zatáčce smyk. Jeho monopost zůstal nešťastně viset podlahou na obrubníku.
Přestože byl motor Mercedes v chodu, na dráhu se už vrátit nedokázal. Ve třetí zatáčce smutně čouhal stříbrný vůz nosem do dráhy, než ho po chvíli odklidili závodní komisaři stranou.
Honda
V Hondě už se poučili. Vědí, že na Renault nebo Ferrari nemají a Button před každým závodem nevykřikuje do světa, že vyhraje. Pozice kousek za McLarenem je přesně to místo, kam v současnosti japonská stáj patří. Proto v týmu panovala po velké ceně opatrná spokojenost.
Barrichello se po startu držel před Buttonem, ale Brit byl v závodě rychlejší. Když zajel po 25. kole poprvé k mechanikům, vynořil se před Brazilcem a šesté místo uržel až do cíle. Barrichello kroužil spolehlivě za ním.
BMW Sauber
Nick Heidfeld startoval z desátého místa, a před Markem Webberem se mu podařilo udržet celý závod. Jacques Villeneuve, kterému tým při přepravě poškodil motor, takže začínal z poslední pozice na startu, se držel skvěle.
Kanaďan měl v nádrži nejvíce benzinu ze všech jezdců a tankoval až po polovině závodu. Na lepší než dvanácté místo ale jeho statečný výkon nestačil.
Williams
Po výborném úvodu do sezony výkony tradičního týmu stagnují. Rosberg i vyrovnanější Webber jezdili po celou velkou cenu pár míst za body a na tom do cíle nic změnit nedokázali.
Toyota
Mohutné investice japonské automobilky do formule 1 stále nenesou ovoce a zůstává záhadou, zda razantní změny v managementu přinesou týmu kýžené zlepšení výkonů. Zatím to tak nevypadá.
Po startu spadli Trulli s Ralfem Schumacherem za Räikkönena i obě Hondy, a aby toho nebylo málo, o něco rychlejší Ralf Schumacher se v 16. okruhu rozhodl na konci cílové rovinky zaútočit na týmového kolegu Trulliho.
Ital mu na vnitřku první zatáčky samozřejmě prostor nenechal a německý jezdec si urazil o jeho zadní kolo levou polovinu předního křídla. To mu technici v boxech vyměnili, ale ve 32. kole stejně kvůli závadě elektroniky odstoupil.
Trulli skončil desátý, když se před něj posunuli i Heidfeld a Webber.
Red Bull
Tým nápojového gigantu nepředvádí stejně kvalitní výkony jako minulý rok. Jeho jezdci jezdili i ve Španělsku daleko za body. V závodě Coulthard s Klienem bojovali pouze s kolegy z B-týmu Liuzzim a Speedem, které nakonec porazili.
David Coulthard odvedl po havárii v kvalifikaci a startu z poslední řady kvalitní výkon a v cíli byl pouze jedno místo za Klienem se stejným monopostem. Oslavu dvousté velké ceny formule 1 si asi ale představovat skotský veterán seriálu jinak.
Výsledky Velké ceny Španělska F1:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1h26:21,759 |
2. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +18,502 |
3. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +23,951 |
4. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +29,859 |
5. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +56,875 |
6. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +58,347 |
7. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +1 kolo |
8. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +1 kolo |
9. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +1 kolo |
10. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1 kolo |
11. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +1 kolo |
12. | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | +1 kolo |
13. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +1 kolo |
14. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1 kolo |
15. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +1 kolo |
16. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Midland | +3 kola |
17. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +4 kola |
18. | Christijan Albers | Nizozemsko | Midland | +18 kol |
19. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +19 kol |
20. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +35 kol |
21. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +49 kol |
22. | Franck Montagny | Francie | Super Aguri | +56 kol |
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 54 |
2 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 39 |
3 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 27 |
4 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 24 |
5 | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | 20 |
6 | Jenson Button | Velká Británie | Honda | 16 |
7 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | 15 |
8 | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | 8 |
9 | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 7 |
10 | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | 6 |
11 | Mark Webber | Austrálie | Williams | 6 |
12 | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | 6 |
13 | Nico Rosberg | Německo | Williams | 4 |
14 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 1 |
15 | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 1 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Renault | Francie | 78 |
2 | Ferrari | Itálie | 59 |
3 | McLaren | Velká Británie | 42 |
4 | Honda | Japonsko | 24 |
5 | BMW Sauber | Německo | 12 |
6 | Williams | Velká Británie | 10 |
7 | Toyota | Japonsko | 7 |
8 | Red Bull | Rakousko | 2 |
Závod jsme sledovali v on-line reportáži ZDE
Michael Schumacher při tréninku na Velkou cenu Španělska. |
Fernando Alonso (Renault) v tréninku na Velkou cenu Španělska formule 1 v Barceloně. |
Fernando Alonso (Renault) v tréninku na Velkou cenu Španělska formule 1 v Barceloně. |
Fernando Alonso (Renault) slaví vítězství v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska v Barceloně. |
Nejrychlejší jezdci kvalifikace na Velkou cenu Španělska formule 1 v Barceloně (zleva): Giancarlo Fisichella a Fernando Alonso (oba Renault). |
Michael Schumacher (Ferrari) a Fernando Alonso (Renault) v tréninku před Velkou cenou Španělska formule 1 v Barceloně. |
Michael Schumacher a Jean Todt. |
Michael Schumacher (Ferrari) v tréninku před Velkou cenou Španělska formule 1 v Barceloně. |
Michael Schumacher (Ferrari) v tréninku před Velkou cenou Španělska formule 1 v Barceloně. |
Oslavy jezdců týmu Renault po Velké ceně Španělska formule 1 (zleva): vítězný Fernando Alonso a třetí Giancarlo Fisichella. |
COpak asi vysvětluje Bernie Ecclestone (vpravo) králi Juanu Carlosovi a úřadujícímu mistru světa Fernandu Alonsovi na Velké ceně Španělska v Barceloně? |
Prominentní posádka v zákulisí Velké ceny Španělska formule 1 v Barceloně - úřadující mistr světa Fernando Alonso a španělský král Juan Carlos. |
Králové Španělska - vítěz velké ceny formule 1 v Barceloně Fernando Alonso a panovník země Juan Carlos. |
Fernando Alonso (Renault) na trati Velké ceny Španělska formule 1 v Barceloně. |
Fernando Alonso (Renault) v čele startovního pole na trati Velké ceny Španělska formule 1 v Barceloně. |
Fernando Alonso (vlevo) a Giancarlo Fisichella, jezdci týmu Renault, v čele Velké ceny Španělska formule 1 v Barceloně. |
Michael Schumacher (Ferrari) na trati Velké ceny Španělska formule 1 před druhým jezdcem Renaultu Giancarlem Fisichellou. |