Jejich tým je s ohledem na převahu v Monze opět favoritem a nic by na tom neměla změnit ani skutečnost, že byl diskvalifikován z prvního místa v týmové soutěži o Pohár konstruktérů.
Alonso byl na rozdíl od svého kolegy dnes už v dějišti závodu ve Spa a prý se připravoval jako vždy.
"Stoprocentně se soustředím na svoji práci, na další vítězství. Ani sekundu nevěnuji něčemu jinému. Plánovali jsme taktiku na volné tréninky a kontrolovali předpověď počasí," nechal se slyšet Alonso, zatímco Hamilton a testovací jezdec Pedro de la Rosa byli kvůli špionážní kauze s vedením týmu v Paříži při jednání Světové rady.
Alonso se tomu údajně vyhnul díky písemné odpovědi na výzvu šéfa federace FIA Maxe Mosleyho, zatímco mladý Brit a Španěl to podle médií z jejich zemí neudělali.
Alonso se navenek nenechává kauzou rozhodit a hodlá zopakovat výkon z minulého týdne, kdy pokořil jak lídra seriálu, tak především stáj Ferrari na její prakticky domácí trati. "Nenechám se vyvést z klidu. Spa je mým oblíbeným okruhem, je jen málo zajímavějších tratí," uvedl Alonso, který ale ještě v Belgii nikdy nevyhrál.
To se naopak podařilo už dvakrát v letech 2004 a 2005 jeho předchůdci v McLarenu Räikkönenovi. Finský pilot se v Itálii posunul na třetí místo pořadí před brazilského týmového kolegu Felipeho Massu, který měl poruchu, a i přes další bodovou ztrátu na mclareny věří, že je v jeho moci soupeře porazit.
"Stále máme šanci. Nebude to jednoduché, ale člověk nikdy neví, co se může v dalším závodě přihodit. My budeme útočit tak dlouho, dokud bude nějaká teoretická šance," řekl Räikkönen po závodě v Monze, po němž ztrácí na první místo 18 bodů.
"Pořád máme na paměti, že můžeme získat titul," dodal. Před rokem se závod v Belgii nejel a do kalendáře se vrátil po rekonstrukci okruhu. Letos se na něm uskuteční rozlučka s Evropou, protože ve zbytku seriálu už přijdou na řadu jen Japonsko, Čína a Brazílie.
Pořadí MS (před 14. ze 17 závodů):
1. Hamilton (Brit./McLaren) 92 bodů, 2. Alonso (Šp./McLaren) 89, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) 74, 4. Massa (Braz./Ferrari) 69, 5. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 52, 6. Kubica (Pol./BMW-Sauber) 33.
Do Belgie se formule 1 vrací po roce Po roční přestávce se opět vrací formule 1 do belgického Spa-Francorchamps, na nejdelší a podle pilotů nejkrásnější trať v seriálu mistrovství světa. Okruh je klasickou silniční tratí, na níž se automobilové závody jezdí už od roku 1922. Okruh hostí formule 1 od roku 1950, v poslední době však v seriálu dvakrát chyběl. V roce 2003 to způsobil zákaz tabákové reklamy v Belgii, loni byl okruh v rekonstrukci. Délkou sedm kilometrů nemá mezi ostatními tratěmi konkurenci. Okruh ležící uprostřed ardenských lesů byl při loňských úpravách ještě o několik metrů prodloužen. Trať má řadu obtížných míst, nejznámější je pasáž Eau rouge (Červená voda), v níž jezdci musejí překonat až pětinásobek zemské přitažlivosti. Šikanou se řítí rychlostí kolem 290 km/h do mírné levé zatáčky, na níž hned navazuje pravá. Následuje krátké stoupání, na jehož vrcholu monoposty na okamžik takřka ztratí kontakt s vozovkou a jsou špatně ovladatelné. "V tomto místě se z mládenců stávají muži," řekl kdysi o této pasáži Alain Prost. Trať ve Spa původně měřila dokonce 14 kilometrů a tvořily ji silnice spojující Malmedy, Stavelot a Francorchamps. Charakteristika okruhu:Délka trati: 7,004 km. |