A pro svůj další "titul" si dokonce osobně zajel. "Opravdu jste mě uchvátili. Jste skvělí lidé, které pojí úžasné kamarádství," řekl vojákům. "Máte podobný týmový duch jako my v F1, jen vám chybí auto," dodal.
Na základnu Miguela de Cervantese v jižním Libanonu, kde jsou španělské jednotky v rámci mírových jednotek OSN, dorazil na pozvání vojáků a španělské rozhlasové stanice Cadena SER.
"Jste nejlepší vzor pro mládež, děkuji, že jste přijel," pravil mu generál Juan Baptist Garcia Sanchez. I on byl rád, že světový šampion na Blízký východ dorazil. Návštěvy celebrit totiž patří mezi tradiční motivační prvky pro vojáky.
V Americe už v roce 1940 vznikla organizace USO, jejíž činností je právě obstarávat zábavu "na frontě". Během druhé světové války tak za bojujícími jezdila Marlene Dietrichová, v době korejského konfliktu za Američany přiletěla Marilyn Monroe, největší sexsymbol doby. Tehdy jí stačilo jediné vystoupení, aby v Koreji získala srdce všech mužů. "Jednotky mě milovaly. Nikdy jsem neslyšela podobný aplaus," říkala.
Když slyšel zakladatel pánského časopisu Playboy Hugh Hefner zprávy o mrtvých z Vietnamu, rozhodl se do země poslat Jo Collinsovou, tedy dívku z titulní strany. Slečna za vojáky skutečně dojela, rozdala fotky i úsměvy.
Akce pak dostala přezdívku "Operace Playmate".
Opakuje se dodnes, jen modelky nejezdí osobně, ale vojáci si s nimi dopisují e-mailem. Právě krásné dívky jsou nejžádanějším "zbožím", sportovci – už kvůli nabitému programu – spíš výjimečně.
Fotbalista David Beckham třeba v minulosti namluvil pro afghánskou misi novoroční vzkaz. "Hvězdných" návštěv se dočkaly už i české jednotky. Před čtyřmi lety měli v Kuvajtu společný koncert Martin Maxa a Anna K.