Na čele startovního pole se v prvním závodě objevil Tavano, po té co v kvalifikaci nejrychlejší Rydell byl potrestán posunem o deset míst na startovním roštu. Hned po startu se o vzrušují drama postarali Rob Huff a Duncan Huisman. Nejprve se Huffův Chevrolet roztříštil o betonovou zeď lemující okruh a poté do něj ještě zezadu narazil Huisman se svým BMW.
Aby mohli záchranáři nešťastného Huffa vyprostit z jeho vozu, musel na trať vyrazit Safety Car. Tavano se zatím kroužil na čele, hned za bezpečnostním vozem. Po restartu závodu začal za jeho zády souboj o 2. pozici mezi Farfusem a Sharpem, ve kterém byl nakonec úspěšnější Brazilec.
Podobný souboj sváděli i Coronel s Yvanem Mullerem o čtvrté místo. V pátém kole do tohoto souboje zasáhl i Zanardi, avšak po kontaktu s Mullerovým vozem se propadl až na chvost celého pole. Muller v jízdě pokračoval, ale jeho šance na dobrou pozici nakonec zmařila penalizace za předčasný start.
Tavano na první pozici, nikým neohrožován, si dojel nejen pro první vítězství, ale i první body ve světovém šampionátu. "Je to pro mě zvláštní den. Po vynikající kvalifikaci jsem byl schopen vyhrát svůj první mistrovský závod. Jsou to úžasné pocity," radoval se Tavano.
Spokojen byl i třetí Sharp. "Na začátku jsem ještě chtěl s alfami bojovat, ale po těžkém poškození zavěšení zadních kol u mého auta, už na to nebylo ani pomyšlení. Celkově to ale byl pro mě úžasný víkend," řekl Sharp.
Ve druhém závodě se znovu ukázala převaha rudých vozů. Na pole position se sice postavil Rydell, ale Morbidelli za ním se za něj hned po startu zavěsil a ve čtvrtém kole svého soupeře hravě zdolal. To však už se za jejich zády objevil skvěle jedoucí Farfus, který po startu ze sedmé pozici postupně zdolával jednoho soupeře za druhým.
V pátém kole předstihl i druhého Rydella a o kolo později týmového kolegu na čele závodu. Pořadí se již do konce závodu nezměnilo a díky tomu mohla alfa podruhé slavit dvojité prvenství.
"Jsem maximálně spokojený po dnešním vítězství a druhém místě, stejně jako po dobrém výsledku v Curitibě," řekl Farfus. "Díky těmto výsledkům se znovu vracíme do hry o mistrovský titul".
Jako dva magnety se zřejmě přitahují Alessandro Zanardi s Yvan Mullerem, protože i ve druhém závodě se dostali do kolize. Tentokrát již ve třetím kole a pro oba to znamenalo konec závodu. Na čtvrté pozici pak cílovou čáru proťal Dirk Müller a zaznamenal tak nejlepší výsledek značky BMW.
Seriálu MS se vrací zpátky do Evropy, aby se 2.-.3 září mohl představit českým divákům na okruhu v Brně.
Výsledky - 1. závod:
1. Salvatore Tavano (Alfa Romeo 156) 57:38.172 min., 2. Augusto Farfus (Alfa Romeo 156) -0,310 vt., 3. Ryan Sharp (Honda Accord Euro R) -4,983, 4. Tom Coronel (SEAT Leon) -5,411, 5. James Thompson (SEAT Leon) -19,801, 6. Dirk Müller (BMW 320 si) -21,616, 7. Gianni Morbilelli (Alfa Romeo 156) -23,268, 8. Rickard Rydell (SEAT Leon) -25,240.
2. závod:
1. Farfus 28:42,876 min., 2. Morbidelli -1,403 vt., 3. Rydell -10,3, 4. D. Müller -14,329, 5. Thompson -21,437, 6. Coronel -23,844, 7. Andy Priaulx (BMW 320 si) -23,958, 8. Gabriele Tarquini (SEAT Leon) -26,466.
Průběžné pořadí MS jezdců:
1. Thompson 49 bodů, 2. Priaulx 46, 3. Farfus jr. 46, 4. Rydell 41, 5. Tarquini 41, 6. D. Müller 40, 7. Muller 33, 8. Terting 32, 9. J. Müller 30, 10. Gené 11.
Průběžné pořadí MS značek:
1. SEAT 148 bodů, 2. BMW 139, 3. Alfa Romeo 111, 4. Chevrolet 67