"I když se dá v uvozovkách říct, že na přípravu Královny bylo dost času, šroubovalo se do teď. Když začnete s tuningem, je to nekonečný příběh," usmál se pilot frenštátského InstaForex Loprais Teamu. "Dali jsme do toho maximum, co šlo. Víme, že na Dakaru rozhodují drobnosti, a věříme, že ve výsledcích naší kategorie budeme v popředí."
Aleš Loprais věří, že nedostatky vozu se týmu podařilo vychytat během Silk Way Rallye, kde auto zůstalo několikrát na trati. "S tím jsme počítali. Byl to takový nutný porod, který jsme museli absolvovat. Teď doufáme, že ty hodiny, dny a měsíce práce v garáži a uhánění partnerů nebyly zbytečné," poznamenal frenštátský závodník.
On sám se také poctivě připravoval a ještě bude. "Poslední tři týdny mě trápí nějaká chřipečka, ale plaval jsem, dvakrát týdně chodil do fitcentra, jezdil na kole. Moc rád mám sjezdy na horském kole," líčil Aleš Loprais. "Teď začnu chodit do fitka čtyřikrát týdně, čeká mě i testování jízdy na dunách na saúdskoarabských hranicích," povídal Loprais. "Bude to sice v osobácích, ale čtení dun je podobné. A vyzkoušíme si zase čtyřicetistupňová vedra."
Ovšem aby nevyšel ze cviku, chce frenštátský jezdec vytáhnout do konce roku i předchozí model svého závodního speciálu. "Chci Princeznu protáhnout na sněhu, zkusit si sněhové rodeo. Po tom jsem toužil, snad to vyjde."
Při tom všem se ale bude plně soustředit na dakarskou rallye. "Organizátoři 20. listopadu zveřejní detaily, kudy se pojede. My tak budeme moct naplánovat třeba tankování," prozradil Aleš Loprais, který doufá, že se mu podaří proniknout do elitní trojky.
"Jde nám o pódium. Lhal bych, kdybych řekl něco jiného. A proč to neříct, když to tak cítíme," prohlásil Loprais. "Konkurence bude sice veliká a bude to ještě krutější než minule, ale to se mi líbí. Čím větší a silnější je konkurence, tím je to lepší. O to víc si pak člověk může vážit výsledku," tvrdí Aleš Loprais. "Kamazy a de Rooy budou silní, hodně se zlepšil i Man. Pereme se s velkými soupeři a to se mi líbí."