Když se týmům podaří dostat přední křídlo blíže k povrchu trati, generuje více aerodynamického přítlaku. Každé tři milimetry, o které se dokáže přední křídlo přiblížit k trati, mají v průměru hodnotu jedné desetiny na kolo.
Testy techniků FIA probíhají tak, že na koncové pláty křídel zavěsí 50 kilogramů na každou stranu. Křídlo se nesmí ohnout o více než 10 milimetrů. To platí od začátku sezony.
Podle fotografií a záběrů kamer je však zřejmé, že se přední křídla Ferrari a Red Bullu hýbou podstatně víc a téměř se dostávají do kontaktu s asfaltem. Proto technický delegát Jo Bauer v Belgii zvýšil zátěž na každou stranu křídla na 100 kilogramů. Při tomto tlaku se nesměly ohnout o více než dva centimetry. A Ferrari s Red Bullem prošly.
Ale, jak dodávají protestující inženýáři konkurenčního McLarenu, nejde jen o křídlo. Důležité je také to, jak pracujete s podlahou monopostu. Za jízdy se blíže k vozovce totiž naklání nejen křídlo, ale celá přední část podlahy monopostu Red Bullu a Ferrari.
Jakou technickou fintou toho zmiňované týmy dosáhly, jejich kritici netuší. Ale na základě jejich žádosti projde před Velkou cenou Itálie důkladnějšími testy také celý spodek monopostu. Bude se ještě více než v minulosti proměřovat a zkoušet podlaha a také dřevěná deska na ní. Cílem je zabránit tomu, aby byly komponenty ohebné za hranicí, kterou tolerují pravidla.
Těžko lze očekávat, že Red Bull, nebo Ferrari testem neprojdou. Pokud je v současnosti jejich auto ohebnější, než pravidla dovolují, spíše ho do té doby změní. Pak ale ztratí rychlostní náskok, který momentálně při průjezdech zatáčkami mají.