Tady jsou dvě páteční zprávy o Karlu Abrahamovi. Ta první zní: při trénincích v italském Misanu na nedělní Velkou cenu byl ve třídě MotoGP vůbec nejrychlejší. Jenže je nutné dodat, že kvůli deštivému počasí hlavní favorité vůbec nevyjeli na trať.
A teď ta druhá: jezdec a jeho otec v pátek definitivně podepsali smlouvu, která znamená, že po sezoně skončí u Ducati a přejdou k motorkám ART. A teprve v pátek odpoledne Karel Abraham starší definitivně a rázně vysvětlil důvod změny.
"První rok (2011) u Ducati byl velmi profesionální, jenže pak továrna pro další sezonu vyvinula koncepčně jiný motocykl. Bohužel už první zkušenosti s ním nebyly pozitivní, motorku bylo velmi těžké naladit a bylo jasné, že stroj je třeba dál intenzivně vyvíjet. To se sice dělo, ale pouze na úrovni továrního týmu, satelitním týmům (to je právě ten Abrahamův) byla jakákoliv evoluce zapovězena."
A tak Abraham doteď jezdí na motorce, která je prakticky stejná jako při loňských testech ve Valencii, což je nevídaný krok. Ve všech odvětvích motorsportu se totiž v průběhu sezony technika vylepšuje a inovuje. Proto prý u Abrahama vznikaly až absurdní situace.
"Například před Brnem jsme dostali nový motor, který ale nepasoval do původního rámu z října 2011. Rám jsme museli doslova silou upravit a kvůli rozložení hmotnosti bylo nutné jezdce dovážit tříkilovou zátěží! Zatímco běžná praxe je taková, že se motorka ladí pro konkrétního jezdce, my jsme byli tlačeni do opaku – aby se jezdec přizpůsoboval nastavení diktovanému Ducati," uvedl Abraham senior.
A jeho syn jen přidal: "Tahle sezona byla pro mě krokem zpátky." Rozhodli se tedy u italské stáje skončit a přejít k aprilii (ART). Tento stroj sice výkonnostně ztrácí na motorky, na kterých jezdí Rossi, Lorenzo či Pedrosa, avšak vzhledem ke změnám pravidel by i on měl do dvou let být konkurenceschopný. "Rok 2013 pro nás bude rokem testovacím a ladícím."